Full version: Brudbröd
aanderss
Jag planterade en sådan i en kruka en sommar. jag hade den ute och den växte o blev fin. Jag tog in den när de blev kallt men då växte den som bara den och sen dog den.
jag är inte 100% säker på att de jag planterade var en brudbröd

hittade en bild på brudbröd här
Helen i Piteå Zon 5
Jag har en Brudbröd i min rabatt och jag har aldrig upplevt den som ett ogräs, tror inte ens jag har sett fröplantor runt omkring den wink.gif Min växer i en väldigt torr rabatt i gassande söderläge. En fin växt med vackra blad! / Helen
aanderss
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 25-01-2007, 14:28)
Jag har en Brudbröd i min rabatt och jag har aldrig upplevt den som ett ogräs, tror inte ens jag har sett fröplantor runt omkring den wink.gif Min växer i en väldigt torr rabatt i gassande söderläge. En fin växt med vackra blad! / Helen

Då var de kanske inte en brudbröd jag hade i krukan
Helen i Piteå Zon 5
Bilden stämmer då med hur min ser ut rolleyes.gif Undrar hur den beter sig hos andra? Ingen fler som har den? /Helen
Gåsis
Jag har den inte, men är den inte lite grönvit? Skriver hon som inte kan leva utan såna blommor. Har någon i såna fall fröer att byta?

/Åsa
Piccante
CITAT (aanderss @ 25-01-2007, 13:28)
Jag planterade en sådan i en kruka en sommar. jag hade den ute och den växte o blev fin. Jag tog in den när de blev kallt men då växte den som bara den och sen dog den.

hittade en bild på brudbröd här

Är du osäker på om det var brudbröd? Brudbrödets blad kan förväxlas med Rölleka fast blommorna ser helt annorlunda ut hos Rölleka. Blommande brudbröd däremot kan förväxlas med Älggräs/ Älgört, fast den har inte så flikiga blad.
aanderss
CITAT (Leocarpus @ 25-01-2007, 22:12)
CITAT (aanderss @ 25-01-2007, 13:28)

hittade en bild på brudbröd  här

Är du osäker på om det var brudbröd? Brudbrödets blad kan förväxlas med Rölleka fast blommorna ser helt annorlunda ut hos Rölleka. Blommande brudbröd däremot kan förväxlas med Älggräs/ Älgört, fast den har inte så flikiga blad.

ja jag vet inte riktigt var de var men de såg ut som en brudbröd i alla fall
zaaritha
Brudbröd trivs väl lite torrare än älggräs? unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon