anneli85
Ja nu råkade jag ut för det där enkla musklicket igeen...Jag var tvungen att beställa min första stamros från Hortogreen, det blev en Ingrid Bergman sen att det blev lite mer också det förtäljer ju inte historien biggrin.gif . Nån som har erfarenhet av I.B rosen, frågar jag efter jag lagt min order blink.gif
Kajsa
Ja visst går det fort laugh.gif bara så där
En urtjusig tehybrid, ser ut som en köperos, svag doft, zon 3 ros ( spelar dock ingen roll som stamros ) mina 2 ex rabattrosor har varit mest friska. Blommade mycket i sommar med all sol. Du kommer älska din ros det är jag säker på. Låt gärna 2 st kraftiga tex bambupinnar gå upp genom hela kronan längs stammen, annars kan blåsten knäcka av kronan.
Välj stadiga stora krukor.

Ingrid Bergman
Ophelia
Den var vacker. Jättefin med de där små söta rosa "bullrosorna" brevid wub.gif

Anneli85: Hortogreen har bra priser och schysst kvalitet. Se det som du har sparat på pengar genom den där klicken smile.gif
anneli85
Ja det var smart, det ska jag hälsa min gubbe laugh.gif .
Jättefin bild Kajsa, jag återkommer väl om fullständiga skötselråd sen rolleyes.gif
lisan
Jag har också 2 st Ingrid Bergman rosor som jag älskar över allt annat,dom blir fantatiskt fina och blommar långt in på höstkanten.

MVH; lisen zon 4 rolleyes.gif
kristerh
Har en stammad ingrid Bergman och den är underbar wub.gif
underbara mörk gröna blad och en härlig doft på blommorna
får se om den klarat vintern wink.gif lämnade den ute i en stor kruka med säckväv som skydd mot solen;)
kerstin z5-6
Här är min stamros
krukodlad
Osiria
lilla mamma
Äsch, varför försöka. Jag kan ju titta på dina rosor.

(kan man ha Alchemist i en redigt stort dräneringsrör ?)
kerstin z5-6
Ja den är ju lite känsligare d, z4 ros -så det beror lite på var du bor ?
lilla mamma
z 3 väldigt snäll zon 3 med vänern bortanför skogen.
kerstin z5-6
Då borde det gå bara fint smile.gif Jag har en z6 ros i liknande
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon