|
aanderss
25-01-2007, 18:28
Hur är deras transport hem till en? http://www.hortogreen.com/
malin72
25-01-2007, 18:51
lite olika svar kommer du nog att få...någon fick paketet slängt över sin rabatt eller hur det var... men till mig kom dom till dörren och plingade på fin fint paket och fin fina växter... om man inte är hemma så kan man välja att dom ställer av paketet på någon bra plats
Här hittar du en del information om Hortogreen. Mvh Fenja
wolkenkrabber
25-01-2007, 18:59
det jagh ar beställt ifrån dom stog prydligt och fint på bron, växterna var av hög kvalitée och har vuxit på bra
fruberglund
25-01-2007, 19:08
Det är väl inte Hortogreens personal själva som levererar till dörren utan budfirma och då kan det ju bli lika illa/bra om man beställer hos andra också?
malin72
25-01-2007, 19:12
ja ajg beställde ett blåregn från dom och vi får se hur det går över vintern men den blommade samma år jag satte den förra sommaren
aanderss
25-01-2007, 19:19
tack för svarn
kerstin z5-6
25-01-2007, 19:22
Blåregn suck , jag vill ha ett blåregn ....-men det gillar inte orangerivistelsen på vintern ... suck
malin72
25-01-2007, 19:27
Elisabeth P
25-01-2007, 19:43
CITAT (malin72 @ 25-01-2007, 19:27)  titta vilken söt en  :lol: :lol: :lol: tänk att lilla jag fick något sådant  men nu är den väl död i vår bara för att..... Nej, nu ska du inte vara pesimistisk. Det är klart den kommer klara sig, den är ju i dina händer nu. Lisa
Lady Hamilton
25-01-2007, 19:45
CITAT (kerstin z5-6 @ 25-01-2007, 19:22) Blåregn suck , jag vill ha ett blåregn ....-men det gillar inte orangerivistelsen på vintern ... suck Håller tummarna för att mitt blåregn även skall överleva denna vinter ute Och även jag är en NÖJD Hortoreen kund
också mkt nöjd med dom! fina plantor! transporten sköttes av lokalt företag.
Blomstersmurfen
26-01-2007, 05:37
Jag är också mycket nöjd med Hortogreen. Tror att leveransen sköttes av ASG eller Schenker, och de har ställt av kartongerna så fint brevid växterna på gräsmattan innanför grinden.
AndreasBlomquist
26-01-2007, 06:00
Japp, Hortogreen använder sig av ASG / Danzas vilket innebär att när varorna väl lämnas av kan det vara en lokal entreprenör som har hand om leveransen beroende på var man bor i landet.. Så, hur leveransen går beror ju helt på transportören, inte på Hortogreen.
Ophelia
26-01-2007, 07:11
Jag gillar Hortogreen. Ingen knussel där minsann!  Bra om man ska ha mycket av de mer vanliga växterna.
CITAT (malin72 @ 25-01-2007, 18:51) lite olika svar kommer du nog att få...någon fick paketet slängt över sin rabatt eller hur det var... men till mig kom dom till dörren och plingade på fin fint paket och fin fina växter... om man inte är hemma så kan man välja att dom ställer av paketet på någon bra plats  Det var jag som fick en hel del plantor förstörda iom att de (läs: DHL) ställde leveransen mitt i befintlig rabatt!!!. Det stod mycket riktigt att leverans skulle ske på tomten, men inte var. Hur som haver; som jag ser det faller ingen skugga över Hortogreen utan speditören. Jag har dessutom faktiskt fått ekonomisk ersättning från dem och kan avskriva ärenden. Hortogreen har jag handlat av åtskilliga gånger och kommer att fortsätta med det. Har en beställning där just nu faktiskt.
Jag har också handlat av dem tidigare, är mycket nöjd med allt jag köpt, inklsive transport, så jag har också en rätt ansenlig beställning hos dem i år. Allt är dessutom jättebra förpackat, så det är absolut inga transportskador. Jag har möjlighet att välja leverans till mitt arbete, så jag behöver inte riskera att paketet får stå någonstans o vänta i flera dagar på att hämtas ut, eller stekas i solen. Min förhoppninng är att Horto Green skall utöka sitt sortiment ytterligare av ex.vis rosor o clematis, då skulle jag inte handla av någon annan firma!
Jag handlade jättemycket plantor förra året av dom,och blev jättenöjd...har faktiskt gjort en beställning idag  så nu är det bara att vänta
Jag och mina grannar beställer 1 eller 2 ggr varje år, senaste 3 år (sen vi flyttade in allihopa i det här nybyggda området). Jätte nöjda är vi. En hade några avenbok häck plantor som mådde inte så bra, hon fick nya... Förra året klagade jag om några perenner som såg rätt sorgliga ut, skickade bilder via email, fick en trevlig svar nästan på en gång... Dom förklarade att det är rötterna som är viktiga, och jag borde prova och plantera endå. Det gick naturligtvis bra iaf. jag menar att när det blir bra, det är riktigt bra (väldigt fina plantor, min Ingrid Bergman ros blommade mycket redan första säsong), och när det inte blir så bra - det blir bra till slut! If you know what I mean ...
Har beställt allt från rosor, stamrosor, klematis, perenner, jordgubbsplantor och alltid varit mycket nöjd. Har beställt i vår igen div. rosor så du kan lugnt handla där, och så får man allt till dörren, perfekt.
Blomtokan
31-01-2007, 21:15
Jag har handlat där flera gånger och bra leverans och vekligen kvalite på växterna. Jag har en önske lista framåt våren så vi får se om min spargris tillåter det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|