Full version: Min nya lilla vän...
niklaswik
Dessutom spottar han konstant.. biggrin.gif

Fast det är faktiskt hans jobb.. smile.gif

Söt va? smile.gif
Leia
biggrin.gif Jag trodde att du hade köpt en smurf när jag läste överskriften! biggrin.gif
niklaswik
CITAT (Leia @ 26-01-2007, 10:37)
biggrin.gif Jag trodde att du hade köpt en smurf när jag läste överskriften! biggrin.gif

biggrin.gif Ja det är ju nästan samma sak.. Fast lite tjockare och utan mössa och kan inte prata och...... eh, det är nog inte samma sak ändå biggrin.gif
AnitaO
Vilken sötnos wub.gif
Var har du hittat den?
niklaswik
På Biltema.

Det var nån här som tipsade om den för några månader sen, minns inte vem, och nu har jag äntligen gjort slag i saken. smile.gif

Har haft luftfuktighet på under 24% förutom när jag har sprayat så det var ett måste med en luftfuktare, och den här pingvinen var billigast och snyggast och dessutom drar den bara 30Watt så det var inte så mycket att fundera på egentligen.
Alba
Åh så fin - vill ha.
Hur hög är den ?
AnitaO
Alba:
Här finns den
http://www.biltema.se/products/product.asp...p?iItemId=98966

Låter den väldigt högt när den är igång?
*Stintan*
Har fått en sån av en kompis wub.gif

Fast såå himlans liten är den ju inte precis tongue.gif

Söt och bra är den iallafall wub.gif
*Stintan*
Nej den låter nästan inget alls smile.gif
Biggan_
Väldigt fin! Men hinner vattnet dunsta innan det faller ner? Med tanke på hur mycket kalk vi har här så blir minsta vattenfläck en vit fläck sad.gif fast man kan ju använda destillerat blink.gif laugh.gif
niklaswik
Ja den är faktiskt mycket större än jag trodde när jag såg bilderna på biltema.

Ca 33cm hög och 22-23cm i diameter.

Puttrar lite grann, ungefär som en kastrull med vatten som småkokar lite.

Har på två timmar fått upp min luftfuktighet på 28%, bättre men inte bra.

Hoppas det blir mer, men jag misstänker att jag måste köpa en till för att komma över 50%...

Eller rättare sagt skicka min syster att köpa som jag gjorde med den här. biggrin.gif

Hon får skylla sig själv som bor i Uppsala. laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon