Mia, zon 3
ÄNTLIGEN ÄNTLIGEN har vintern kommit ordentligt!

Snön som föll i helgen fick ligga kvar, och titta titta - vad det snöar idag!
Jag är så glaaaaad!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif wub.gif wub.gif wub.gif

Utsikt från övervåningen: (Där ser ni en snutt av mitt nya staket också!)

Sailor Pluto
Jag är också snöfantast! Det är härligt när det snöar stora fluffiga flingor från en grå himmel... wub.gif .
Tjusigt staket också!
Alba
Ja visst är det härligt med snö. Det är så mysigt med flingor som sakta faller.

Snyggt staket - är det trä eller järn ?
Ophelia
laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Det där uttrycket har jag då aldrig hört! laugh.gif
Elisabeth P
Ja visst är det härligt. Allt blir så mycket ljusare. Vackert är det och mycket kul kan man ha wub.gif .
Här har snön ochså fått ligga kvar, det ser helt underbart mysigt ut. Snaaaart hoppas jag att jag kan ut och pulsa runt i snöyran (har legat i influensa, men börjar äntligen repa mig smile.gif

Lisa
Alba
Har hört det uttrycket - glad som en gris.
Vi säger också - jag har sovit som en gris- när man sovit extra gott.
Mia, zon 3
CITAT (Alba @ 26-01-2007, 17:48)
Snyggt staket - är det trä eller järn ?

Det är trä - ska vara duktig snart och lägga upp hela sagan om "När Staketet Blev Till".... men hittills har jag inte tagit mig i kragen med det...
Tänk bara att förra året var det en 4 m hög förvuxen karaganhäck där, som i sånt här snöväder skulle ha legat raklång över vägen. Det är skillnad nu! smile.gif Bara rosorna börjar växa också....
zaaritha
Fy fasen, för snön! sad.gif
ingrid fuxwall
Snö är inte roligt, bara till besvär - min åsikt
zaaritha
Absolut!
Det enda bra är att det blir ljusare! sad.gif
Mia, zon 3
Ja, smaken är som baken, heter det ju.... rolleyes.gif
Själv vill jag ha vinter när det är vinter, och det förutsätter snö - gärna ½ meter. Vackert för mig, och bra för växterna!
Alba
Ja när det är vinter ska det vara vinter. Mycket snö och lapphandskar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon