Full version: Surikater
Castea
biggrin.gif wub.gif

Stussi
De är för söööta! laugh.gif wub.gif
Pjater
Timon och Pumba wub.gif laugh.gif wub.gif
Kathy
Underbara. wub.gif wub.gif
Det finns ett gäng av dem precis utanför Skansen-Akvariet, i en inhängnad. Förra sommaren hade de bäbisar......SÅ söta. wub.gif wub.gif wub.gif
Castea
wub.gif

wub.gif wub.gif wub.gif
Snöflinga
Fantastiska ... månde den felande länken wub.gif
askar
Javisst är dom väl för mysiga...och människolika när de står och spanar. smile.gif
Ciczi
Var e Pumbaa??? wub.gif

Ciczi
zaaritha
Härliga djur!
tongue.gif
zaaritha
Vad heter de där som påminner om surikater, men har tjockare randiga svansar? Svansen står rätt upp, när de springer!
Nå´n som vet? huh.gif
Castea
Lemur, Zaaritha. Fast de är halvapor, medan surikater tillhör mungoarterna. Om jag förstått det rätt. smile.gif
Fenja
De är underbara! Den "sociala samhällsstrukturen" är fascinerande. wub.gif wub.gif
Mvh
Fenja
myskmadra
Jaha, det är så de ser ut!
Läste just en bok"Berättelsen om Pi" av Yann Martel. Där hade de en
biroll! Väldigt speciell bok.
zaaritha
Castea: tack för det!
Men; visst är de intressanta?
Lemurerna, alltså! wub.gif
Gossen Ruda
Lemuren med den svartvitrandiga svansen kallas på svenska katta, eller ringsvansad lemur.
zaaritha
Tackar! rolleyes.gif
Lars-Olof Arvids
Surikater är verkligen härliga djur! De hör absolut till favoriterna på Köpenhamns zoo som jag brukar besöka varje höst, i samband med killifiskutställningen i närheten. Det skulle vara spännande att få möta dem på plats i Afrika också. Ringsvanslemurer och många andra lemurer har jag sett på Madagaskar, vilket var en stor upplevelse.

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon