Full version: Orchidéfråga
Reserv
Jag vart nyss förärad en ny Orchidé av en vän, men på krukan står det bara mix, men den ser inte ut som nån av dom andra jag har.
Den har en grov stam med blad som går ut hela vägen upp, mellan alla blad sticker det ut som småbuketter, alltså inga långa stänglar unsure.gif Det är fortfarande bara knopp på den så jag undrar va´det kan va´för sort så jag kan googla för att se hur den ska se ut sen.
ninnisky
Dendrobium tror jag det är smile.gif
Reserv
CITAT (linh @ 26-01-2007, 20:01)

Det är nog mycket troligt för där verkar det också komma blommor direkt ur "stammen" utan stänglar. tack för svar wub.gif
Kathy
CITAT (Reserv @ 26-01-2007, 20:17)
Det är nog mycket troligt för där verkar det också komma blommor direkt ur "stammen" utan stänglar. tack för svar wub.gif

Ser att du redan har fått svar. wub.gif
Biggan_
...och lite odlingsråd tongue.gif
Reserv
Jag som vart så kär i den mittersta länken....ja, alltså inte i länken utan själva blomman, Dendrobium Nobile, en vit skönhet rolleyes.gif wub.gif Gissa va´det vart av min nyaste Orchidé??
Jo, en underbart vacker Nobile wub.gif wub.gif
Eva i Skåne
Grattis Reserv! Kul att det blev en sån du ville ha. Den är ju supersnygg.
Jag är ingen större vän av orchidéer, men en sån hade jag också kunnat ha smile.gif
ifibi
CITAT (Reserv @ 05-02-2007, 12:43)
Jag som vart så kär i den mittersta länken....ja, alltså inte i länken utan själva blomman, Dendrobium Nobile, en vit skönhet rolleyes.gif wub.gif Gissa va´det vart av min nyaste Orchidé??
Jo, en underbart vacker Nobile wub.gif wub.gif

Har en rosa sådan. De är otroligt fina!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon