|
Jag hittade en annons på blocket som lät intressant, och döm om min förvåning när jag fick se en av mina egna rabatter på bild!! Jag kan slå mig i backen på att jag sett de andra bilderna här på odla! Känner ni igen dem? Annons på blocket
CITAT (Jejja @ 26-01-2007, 18:16) Jag hittade en annons på blocket som lät intressant, och döm om min förvåning när jag fick se en av mina egna rabatter på bild!! Jag kan slå mig i backen på att jag sett de andra bilderna här på odla! Känner ni igen dem? Annons på blocketAnmäl till blocket. Jag har sett stöld av kattbild då det såldes en raskatt och den personen vars bild hade blivit stulen, anmälde till blocket. Några timmar senare hade annonsören bytt ut bilden. I det fallet tyckte jag det var märkligt att man inte ens visar en bild på den katt man planerar att sälja.
Vill minnas att någon lade in en bild när hon höll på bygga pallkragar (röda) i den där ansikts-tråden.
CITAT (AnitaGg @ 26-01-2007, 18:28) Vill minnas att någon lade in en bild när hon höll på bygga pallkragar (röda) i den där ansikts-tråden. Malvia var det: http://www.odla.nu/forums/index.php?s=499f...&t=51788&st=690
Jomenvisst är det bilder från Odla! Jag satt här i eftermiddags och läste under Pallkrageklubben och i en tråd där var det någon som bad om att få titta på folks bilder för att få inspiration till eget bygge. Känner klar igen bilderna. Håller med annan talare - Anmäl!
Så trist att man måste knycka andras bilder.  Det tyder väl på att det man själv vill sälja.. inte överensstämmer med det man lovar i annonsen. Nog måste det väl gå att anmäla till siteägaren.. eller?
CITAT (askar @ 26-01-2007, 23:41) Nog måste det väl gå att anmäla till siteägaren.. eller? Ja, det går.
Biggan_
26-01-2007, 23:47
Kanske bäst att ta bort sin bild i tråden om vårt utseende då, så man inte blir såld på blocket! Tycker det skall anmälas!
RibesRubusVitis
27-01-2007, 01:18
Möjligen är det olagligt att nämna tjuvens namn här på forumet, men gör så här: Eftersom hitta.se inte gav någon träff på telefonnumret, provade jag att skriva in det på Google, svenska sidor. Där ser du vem det är, och får adressen till hennes hemsida!
Ett otyg när folk visar fel bilder på saker de säljer. Förekommer till och med i bilannonser att det inte är bilen på bilden som är med i annonsen. "OBS, bilen är precis som på bilden, fast röd och har aluminiumfälgar".
Förmodligen googlar folk bara fram en bild och länkar in, sådana 'stölder' förekommer hela tiden på nätet. Den som ska uppröras mest är nog oftast köparen som inte ser det hon/han beställer, utan ser något annat.
Eva i Skåne
27-01-2007, 10:09
Jag har skickat en anmälan till blocket. Tack för ert engagemang.
niklaswik
27-01-2007, 10:16
Trots allt finns det väl värre saker att "stjäla" bilder av än pallkragar.. Dom ser ju ändå nästan exakt lika ut allihop.
Om jag köper något via nätet så vill jag nog gärna att bilden ska föreställa den varan jag lägger bud på.
CITAT (Scrollan @ 27-01-2007, 10:19) Om jag köper något via nätet så vill jag nog gärna att bilden ska föreställa den varan jag lägger bud på. Ja, det är väl poängen i detta sammanhang. Håller jag med om. Jag bjuder på en vara som ser annourlunda ut än den som bilden föreställer
De ansvariga på Blocket har raderat annonsen...
CITAT (Jejja @ 27-01-2007, 14:14) De ansvariga på Blocket har raderat annonsen... Ja, du ser.
Anki på Öland
27-01-2007, 19:50
CITAT (Scrollan @ 27-01-2007, 10:19) Om jag köper något via nätet så vill jag nog gärna att bilden ska föreställa den varan jag lägger bud på. Och om jag lägger ut bilder på nätet, i ett forum eller på min hemsida, vill jag allt att om någon vill låna dom, denna någon frågar mig först! Har hittat mina pelarginbilder på Tradera och har också anmält det. Har t.o.m. varit med om att ett företag tagit bilder från Pelargonsällskapets bildgalleri (utan att fråga först) till sin websida för att illustrera sticklingar dom säljer. Anki
CITAT (Anki på Öland @ 27-01-2007, 19:50) Har t.o.m. varit med om att ett företag tagit bilder från Pelargonsällskapets bildgalleri (utan att fråga först) till sin websida för att illustrera sticklingar dom säljer. Anki Isch, att 'låna' bilder för enskilt bruk, tex för att illustrera ett inlägg i en personlig blågg, det är ju en sak, men att 'låna' en bild för att sen använda den i kommersiella ändamål, huff, det är dåligt.
CITAT (Pirum @ 28-01-2007, 01:54) Isch, att 'låna' bilder för enskilt bruk, tex för att illustrera ett inlägg i en personlig blågg, det är ju en sak, men att 'låna' en bild för att sen använda den i kommersiella ändamål, huff, det är dåligt. Menar du att låna bilder utan lov och lägga ut i t ex sin blogg är okej? Ofta så direktlänkar folk till bilderna som de lånar (utan lov) och på så sätt snor bandbredd av bildägaren. Är det en välbesökt blogg så är ju inte det särkilt kul. Men för att råda bot på det, så byter man raskt ut bilden till en med en hundlort på eller nåt annat nice
Inte ok, men mindre allvarligt. Händer väl rätt ofta på diverse forum också.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|