Kathy
Skogsmulle fyller 50 år
Länk.

Åsa, mälardalen zon 2
Japp det borde ju jag fira som har gått i mulleskola i 6-7år. Jag fick diplomen, medaljerna och sedan berlocker, tror nog att jag är en av sveriges längst gående mulleskoleelev de flesta gick nog bara något år men hade man en morsa som var mulleskolefröken började man mulleskola innan man kunde gå.
Magdis
Åh jag minns mulleskolan! wub.gif smile.gif Det var jätteroligt o så spännande när mulletrollet visade sig. Jag gick nog ett par år på det när jag var i 5-6 års åldern.
Alba
Mulle tycker jag är en sån fin ide. Många barn kommer knappt ut i naturen.
Det här är ett bra tillfälle att få lära sig lite i skog och mark.
Castea
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,26-01-2007, 19:01)
Japp det borde ju jag fira som har gått i mulleskola i 6-7år. Jag fick diplomen, medaljerna och sedan berlocker, tror nog att jag är en av sveriges längst gående mulleskoleelev de flesta gick nog bara något år men hade man en morsa som var mulleskolefröken började man mulleskola innan man kunde gå.

Jag gick också "allt".

Mulleskolan med alla medaljerna.
Sedan Strövarna med alla de medaljerna.
Till sist var det Frilufsarna, i högstadiet. Då var vi ute med en skogsvaktare, sent och mörkt på kvällarna var det också. Spännande att gå i skogen med ficklampa då. wub.gif

Edit: Visst ja, berlocker fick man ju också! Hade glömt det.
Ophelia
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Minns mulleskolan.
Piccante
Jag är oxå fostrad i Mulleskolan/ Strövarna laugh.gif Har kvar alla märken än. Ett av dem sitter på min gröna axelremsväska som jag brukar ha med mig när jag går i skog och mark, jämte SNF-märket.
stina
Oh vilken nostalgi.... wub.gif Ni som gick i mulle - fick ni träffa Skräptanten? rolleyes.gif
aanderss
jag har varit mulle strövare lufsare och tvmare. jag var med i ca 11 år
aanderss
CITAT (Leocarpus @ 26-01-2007, 19:47)
Jag är oxå fostrad i Mulleskolan/ Strövarna laugh.gif Har kvar alla märken än. Ett av dem sitter på min gröna axelremsväska som jag brukar ha med mig när jag går i skog och mark, jämte SNF-märket.

jag har många märken kvar
Gossen Ruda
Min svägerska har varit/är? mullig. Förlåt, Mulle skall det vara. rolleyes.gif
aanderss
CITAT (Gossen Ruda @ 26-01-2007, 20:06)
Min svägerska har varit/är? mullig. Förlåt, Mulle skall det vara. rolleyes.gif

laugh.gif va har hon varit mulle???

jag trode mulle fans på riktigt och bodde i en koja i skogen
Gossen Ruda
CITAT (aanderss @ 26-01-2007, 20:09)
CITAT (Gossen Ruda @ 26-01-2007, 20:06)
Min svägerska har varit/är? mullig. Förlåt, Mulle skall det vara.  :rolleyes:

laugh.gif va har hon varit mulle???

jag trode mulle fans på riktigt och bodde i en koja i skogen

Dubbelliv. Brorsan vikarierar som skogstroll.
Lady Hamilton
Jag gick också i Mulle-skolan och Skogsströvarna wub.gif Fick ni också lära er att steka "hotchi-kotchi"? (Havregryn smör och socker) Minns att det var fantastiskt gott när man var ute i skogen smile.gif
Magdis
CITAT (Hamilton @ 26-01-2007, 20:40)
Fick ni också lära er att steka "hotchi-kotchi"? (Havregryn smör och socker) Minns att det var fantastiskt gott när man var ute i skogen smile.gif

Nä jag minns inget sånt iallafall. Pinnbröd fick vi göra. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon