Merlin
Jag fick frö av denna härliga växt av en väninna i somras. När är det dags att fröså dom?
kerstin z5-6
Räcker med 1 april , beroende på ljustillgång .. du kan så dem under april maj
de hinner ändå bli träd"
Merlin
Tack Kerstin jag ska vänta lite med att så då.....
malin72
CITAT (Merlin @ 27-01-2007, 10:54)
Tack Kerstin jag ska vänta lite med att så då.....

jag har aldrig förkultiverat dom...lägger lite frön i joredn ute och dom hinner bli riktigt stora...förra året glömde jag det och tror minsan att det var Hamilton som jag fick sticklingar av.... wub.gif men sen så dök dom upp överallt hemma dom frörsår sig väldigt lätt själva...så tillslut hade grannarna och mamma mm fått färdiga plantor av mig tongue.gif tongue.gif
Lady Hamilton
CITAT (malin72 @ 27-01-2007, 11:00)
...förra året glömde jag det och tror minsan att det var Hamilton som jag fick sticklingar av.... wub.gif.......

Hur är det i år? Behöver du frön? laugh.gif I så fall "känner" jag någon...........
Irene_L
Jag känner också "någon" som har massor av frön..........
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
malin72
CITAT (Hamilton @ 27-01-2007, 20:48)
CITAT (malin72 @ 27-01-2007, 11:00)
...förra året glömde jag det och tror minsan att det var Hamilton som jag fick sticklingar av.... wub.gif.......

Hur är det i år? Behöver du frön? laugh.gif I så fall "känner" jag någon...........

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif nä tack detta år sparade jag frön tongue.gif tongue.gif
men det kan ju komma nåt annat senare som behövs wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon