Full version: Kaviarlåda
netaave
Kaviarlåda för 4, ett trevligt alternativ till Jansson

8-10 potatisar, skalade och strimlade
2 hackade gula lökar
3 dl grädde
1 tub Ejderns orökta kaviar 165 gr

Förstek löken eller kör den 2 min i micron innan den blandas med potatisen i en smord form.
Rör ihop kaviar och grädde och slå det över.
Grädda på nedersta falsen i 225 gr i 45 min.

I receptet står att den ska servera med ägghalvor men vi åt med färska räkor och sallad. Jättegott! Fungerar nog att äta som den är också.
Lady Hamilton
Här kommer en variation på receptet

8-10 potatisar kokta och skivade
2 gula lökar skivade eller hackade
3 dl grädde
1 tub valfri kaviar
Hackad Dill

Varva den skivade potatisarna med löken. Blanda kaviar,grädde och dill och häll över Grädda i ca 20-25 min i 200*
netaave
Men det är just den orökta kaviaren som "gör den" har gjort med kokt potatis och dillkaviar också men föredrar den andra. men saken är som baken..... smile.gif
Lady Hamilton
CITAT (netaave @ 27-01-2007, 17:05)
.......men saken är som baken..... smile.gif.........

laugh.gif Ja smaken är som baken...
Det var ju som jag sa en "variation" på "ditt" recept

Sedan var också min tanke att man kunde få användning av "överbliven" middagspotatis och göra "mitt" recept om man fick lust wub.gif
anna_rispan
CITAT (netaave @ 27-01-2007, 14:22)

8-10 potatisar, skalade och strimlade
2 hackade gula lökar
3 dl grädde
1 tub Ejderns orökta kaviar 165 gr

Förstek löken eller kör den 2 min i micron innan den blandas med potatisen i en smord form.
Rör ihop kaviar och grädde och slå det över.
Grädda på nedersta falsen i 225 gr i 45 min.

I receptet står att den ska servera med ägghalvor men vi åt med färska räkor och sallad. Jättegott! Fungerar nog att äta som den är också.

Tack! I bland är Odla fantastiskt. Vi råkade köpa en sån där tub o den var inte så mumsig o ha på mackan! Nu kan vi prova o använda den till något ätbart!
anna_rispan
CITAT (netaave @ 27-01-2007, 14:22) *

Nu har vi provat! Den blev god! Fast lite för lite salt för min smak. Men det kanske går att fixa till. smile.gif
aanderss
låter jätte gott
Agneta z5-6
Måste försöka - låter smaskens angel_not.gif tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon