Full version: Hej igen.
Antonia
Det är längesedan jag var här, nån gång i höstas var det. Då hade vi köpt en odlingslott och jag hade skickat efter 2 amaryllisar från Odla, och dom måste jag berätta om...
Den ena uppförde sig fint och blommade med röda fina klockor en gång före jul och en gång efter jul.
Den andra var jag nära att kasta :( den verkade inte alls vilja va med i sällskapet. Resultatet blev att jag till sist flyttade den från mörkt skåp till fönsterkarmen och tbx till skåpet osv :wacko:
Till sist tänkte jag att den får väl stå i sovrumsfönstret tills jag slänger den....och då började någonting växa... en jättelång stam, inte ett enda blad, och för en vecka sen kom det 4 rosa klockor..jättefina.
Vilken tur att jag inte hann kasta den!
Hoppas alla har haft trevliga helger och ett gott nytt år.
Här i Halland har vi nästan regnat bort, men strax innan snön kom kunde man se vårblommorna började komma upp!
Så nu är det väl inte så långt kvar.... :rolleyes:
Helen i Piteå Zon 5
Hej på dig! Kul att du är tillbaka rolleyes.gif Jo, nu går vi en härlig tid till mötes, sol, ljus, frösådder och värme biggrin.gif biggrin.gif /Helen
askar
Hej och välkommen tillbaka. smile.gif

Amaryllisar hade jag inte haft innan jag hittade detta forum, men sedan dess har jag hunnit med några st.

Visst är det roligt när en lök skjuter skott och blommar när man minst anar.smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon