Full version: Frön från kotte
Sailor Pluto
Häromdan när jag var ute med hunden hittade vi en jättestor grankotte (den var större än min hand). Den fick följa med in, eftersom både hunden och katterna gillar att fösa runt kottar i huset.
Idag råkade jag sparka till den och då blev halva golvet fullt av frön. Nu undrar jag om man kanske kan plantera fröna och få små granar att plantera ut i trädgården?
e_sedell
Japp det går. Granfrön är fullmatade så här års och väntar bara på att det ska bli rätt tid för att släppa.

De är ganska lätta att få att gro. Tror inte de ska behöva någon köldbehandling.
KURT
CITAT (e_sedell @ 28-01-2007, 18:35)
Japp det går. Granfrön är fullmatade så här års och väntar bara på att det ska bli rätt tid för att släppa.

De är ganska lätta att få att gro. Tror inte de ska behöva någon köldbehandling.

Som i princip alla växter från temperrerade områden så skall även granfrön köldbehandlas, enklast är att sätta ut sådden på våren.
Sailor Pluto
Okej, då vet jag att det inte är ett hopplöst företag smile.gif . Tack för era svar!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon