Gossen Ruda
Eftersom det tycks vara lite olika uppfattning om det det är ok att plocka upp gamla trådar för att som det verkar skapa osämja.
anna_rispan
Man borde få rösta blankt för att visa sitt missnöje... sleep.gif
Gossen Ruda
CITAT (anna_rispan @ 28-01-2007, 20:19)
Man borde få rösta blankt för att visa sitt missnöje... sleep.gif

Aj tusan, det missade jag. För sent nu. rolleyes.gif

Fast hur skulle det alternativet sett ut?
Gita
Varför skall man inte kunna plocka upp gamla trådar om man vill? Förstår inte på vilket sätt det kan vara störande för någon, och skulle det vara störande så är det väl bara att hoppa över. Jag tycker att de som hela tiden försöker styra bara är trista.
Gita
Eva i Skåne
CITAT (Gossen Ruda @ 28-01-2007, 20:22)
Man borde få rösta blankt för att visa sitt missnöje...  -_-

"Jag skiter i vilket, era barnrumpor" kanske rolleyes.gif laugh.gif
Piccante
Jag skulle vilja lägga till att trådar ska låsas efter att ha varit inaktiva i ett år. En tråd som diskuterats kontinuerligt i mer än ett år kan få vara kvar som t.ex vädertrådar, svammel etc.
alle
CITAT (Gita @ 28-01-2007, 20:26)
Varför skall man inte kunna plocka upp gamla trådar om man vill? Förstår inte på vilket sätt det kan vara störande för någon, och skulle det vara störande så är det väl bara att hoppa över. Jag tycker att de som hela tiden försöker styra bara är trista.
Gita

Jag säger detsamma. För oss som är nya är det jättekul att se gamla trådar.
Alexander-VG-zon3
som nån sa innan så allt som har med växter att göra är ju bra info , det bårde vara kvar . sen i småprat kan man göra då efter 1år att dom försvinner
Gossen Ruda
CITAT (Gita @ 28-01-2007, 20:26)
Gita

Det beror till stor del vad som den som plockar upp har för syfte. Noterbart är att vad jag förstår är det bara en och samma person som gör det. Och som jag skrivit förut, det är lätt att förbise att det är gammal skåpmat som serveras.
Gossen Ruda
Leocarpus, så borde det stått.
Alle, arkivet är öppet för alla att titta i.
Flaxss, inte tas bort, bara låsas.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Gossen Ruda @ 28-01-2007, 20:33)

oki jag som fattade fel wub.gif

men då kan man ju även ta allt och låsa efter 1år
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 28-01-2007, 20:30)
Noterbart är att vad jag förstår är det bara en och samma person som gör det.

Tänk att det inte är det.
Det skrivs mycket i andra gamla trådar, av personer som själva klagar mest.
Men då är det helt ok. unsure.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Leocarpus @ 28-01-2007, 20:28)
Jag skulle vilja lägga till att trådar ska låsas efter att ha varit inaktiva i ett år. En tråd som diskuterats kontinuerligt i mer än ett år kan få vara kvar som t.ex vädertrådar, svammel etc.

det är med bra , att det kan gå till så istället
Gossen Ruda
CITAT (flaxss @ 28-01-2007, 20:34)

Javisst, men det är väl nästan bara i småtjat, förlåt småprat, som det förekommer i någon större omfattning.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Gossen Ruda @ 28-01-2007, 20:36)
CITAT (flaxss @ 28-01-2007, 20:34)

Javisst, men det är väl nästan bara i småtjat, förlåt småprat, som det förekommer i någon större omfattning.

jo det tror jag med att det mest är i småprat
Reserv
CITAT (Hannele @ 28-01-2007, 20:35)
CITAT (Gossen Ruda @ 28-01-2007, 20:30)
Noterbart är att vad jag förstår är det bara en och samma person som gör det.

Tänk att det inte är det.
Det skrivs mycket i andra gamla trådar, av personer som själva klagar mest.
Men då är det helt ok. unsure.gif

Skillnaden Hannele är att ingen behöver gräva längre än max ett par dar tillbaks för att skriva i dom trådarna, det är ingen som hämtar trådar där det senast skrevs i för 2-3 år sen. Dikttråden är gammal ja, men den har vart aktiv, där har du skillnaden smile.gif
herkules
en tråd som ingen skrivit i på en månad eller två kan låsas och läggas i ett arkiv tycker jag.
ett år är väldigt lång tid i forumvärlden som förändras hela tiden, medlemmar slutar och nya tillkommer.

gammal skåpmat - näää.. det är inget att ha.
Gossen Ruda
CITAT (herkules @ 28-01-2007, 20:41)
en tråd som ingen skrivit i på en månad eller två kan låsas och läggas i ett arkiv tycker jag.
ett år är väldigt lång tid i forumvärlden som förändras hela tiden, medlemmar slutar och nya tillkommer.

gammal skåpmat - näää.. det är inget att ha.

Tiden kan ju diskuteras, det viktiga är nog att nånting görs. Ett annat forum där jag är med i har en äldre typ av trådad visning. Där ramlar trådarna ner i arkivet efter bara några dagar. Man kan visserligen svara på dom där men det blir som en ny tråd, även om man kan se hela tråden.
askar
Nu vet jag inte av vilken anledning den här tråden skapats,
men jag tror mig förstå att det har samband med gamla trådar som väcks och skapar förvirring... inte minst bland nya (senaste året tillkomna) medlemmar.

Jag har en gång, för inte alls många dagar sedan skickat PM till Ingemar
och frågat om det kanske går att stänga äldre trådar så att man kan läsa men inte skriva i dom.
Ingemar har läst men inte svarat på det och då tolkar jag det som att han tycker det är OK och inget han kommer att ändra på.
Det får jag acceptera som gäst i hans forum.
Vad jag nu måste och kommer att göra... är att alltid se efter om tråden är aktuell eller något hämtat ur malpåsen, innan jag fattar pennan. smile.gif
faith
CITAT (askar @ 28-01-2007, 21:11)
och frågat om det kanske går att stänga äldre trådar så att man kan läsa men inte skriva i dom.
Ingemar har läst men inte svarat på det och då tolkar jag det som att han tycker det är OK och inget han kommer att ändra på.

Och då är väl ämnet färdigdiskuterat i och med det. smile.gif
Gossen Ruda
CITAT (faith @ 28-01-2007, 21:23)

Eller också funderar han på någon åtgärd och undrar om det är ett problem. Då kan det vara bra att få en hum om hur medlemmarna tycker. Eller så är han inte hemma.
askar

För mig...Ja.
Natures wisdom
Ett bestämt nej. Man kanske sitter och läser i gamla trådar och har något att tillägga, eller en ytterligare fråga gällande ämnet. Det är väl bättre att man skriver i den tråden istället för att starta en ny i sådant fall?
niklaswik
CITAT (Natures wisdom @ 28-01-2007, 22:19)
Ett bestämt nej. Man kanske sitter och läser i gamla trådar och har något att tillägga, eller en ytterligare fråga gällande ämnet. Det är väl bättre att man skriver i den tråden istället för att starta en ny i sådant fall?

Exakt vad jag kom att tänka på.

om nån pratar om t.ex. "rådjuren kommer in i mitt hus och äter på mina blommor, vad ska jag göra?" och fick svar "byt lås till något bättre" för drygt ett år sen.
Sen går jag in idag och söker på "rådjur hus" eftersom jag har rådjur inne i mitt hus som äter på mina hoyor. Jag ser den där gamla tråden som berör exakt mitt problem fast jag har ingen aning om vilka lås som är bra mot rådjur, då är det ju lämpligt att ställa den följdfrågan i den gamla tråden så andra kan se sammanhanget än att jag drar igång en exakt likadan tråd.

Ett väldigt dumt exempel men det kan ju gälla helt andra saker än så.

Låsa trådar ska inte behövas.

All form av censur bör hållas på ett minimum, det gäller överallt i samhället enligt mig.
Piccante
Något som jag saknar på odla är en "slasktråd" eller en "pajkastningstråd". Det finns på ett forum där jag är aktiv och alla trådar som spårar ur fullständigt förflyttas dit dock utan att låsas så att de som vill kan fortsätta sitt gnatande men tar inte upp den ordinarie avdelningen med det.
faith
CITAT (Gossen Ruda @ 28-01-2007, 21:26)

Eller också funderar han på någon åtgärd och undrar om det är ett problem. Då kan det vara bra att få en hum om hur medlemmarna tycker. Eller så är han inte hemma.

Om admin vill veta vad medlemmarna tycker anser jag att det är deras sak att fråga - inte din eller någon annans.
malin72
CITAT (Leocarpus @ 28-01-2007, 22:47)
Något som jag saknar på odla är en "slasktråd" eller en "pajkastningstråd". Det finns på ett forum där jag är aktiv och alla trådar som spårar ur fullständigt förflyttas dit dock utan att låsas så att de som vill kan fortsätta sitt gnatande men tar inte upp den ordinarie avdelningen med det.

laugh.gif laugh.gif laugh.gif det var en bra idé.....där kan man ju välja om man vill ödsla energi på att fortsätta tjabbla eller inte...kan man ju genom att inte läsa så klart men om man vill ta en titt så kan man ju gå dit och kika tongue.gif tongue.gif
Rossi
CITAT (Gossen Ruda @ 28-01-2007, 20:09)
Eftersom det tycks vara lite olika uppfattning om det det är ok att plocka upp gamla trådar för att som det verkar skapa osämja.

Även om en tråd är gammal så kan den ju vara aktiv ändå. Vissa trådar är ju aktiva varje dag år efter år. Varför låsa dem då?
anna_rispan
CITAT (Gossen Ruda @ 28-01-2007, 20:22)
Man borde få rösta blankt för att visa sitt missnöje...  -_-

Blankröst. Kanske. Kom på det just då bara. För det är ju många omröstningar som många inte hittar ett passande alternativ till. O i stora valet finns ju blankröst.
ullislerum
Med risk för att sticka ut hakan säger jag nu detta.. gulp..hjälp..

Låt bli att läs gamla trådar om det stör dej personligen! Det är ju faktiskt ditt eget ansvar att göra ditt liv så bra det kan bli och om du far illa av att gamla trådar tas upp så låt dom va.. Och om du av någon anledning råkar öppna en gammal tråd så är det ju bara att stänga den igen.. Kom igen nu!

Jag tror att man kanske spenderar lite för mycket tid här om man hittar saker att klaga om som egentligen inte är ett problem...

I all välmening//U
Rossi
CITAT (ullislerum @ 29-01-2007, 07:59)
Jag tror att man kanske spenderar lite för mycket tid här om man hittar saker att klaga om som egentligen inte är ett problem...

I

smile.gif Håller med! För att använda den gamla klyschan: Get a life!
Hannele
CITAT (niklaswik @ 28-01-2007, 22:38)

Exakt vad jag kom att tänka på.

om nån pratar om t.ex. "rådjuren kommer in i mitt hus och äter på mina blommor, vad ska jag göra?" och fick svar "byt lås till något bättre" för drygt ett år sen.
Sen går jag in idag och söker på "rådjur hus" eftersom jag har rådjur inne i mitt hus som äter på mina hoyor. Jag ser den där gamla tråden som berör exakt mitt problem fast jag har ingen aning om vilka lås som är bra mot rådjur, då är det ju lämpligt att ställa den följdfrågan i den gamla tråden så andra kan se sammanhanget än att jag drar igång en exakt likadan tråd.

Ett väldigt dumt exempel men det kan ju gälla helt andra saker än så.

Låsa trådar ska inte behövas.

All form av censur bör hållas på ett minimum, det gäller överallt i samhället enligt mig.

Klokt sagt, kunde inte ha kunnat skriva det bättre själv. Och censur är alltid dumt.
Själv söker jag ofta samlad information, pläddrar i gamla böcker, gamla fotoalbum, gör inte andra det?
Odla är en guldskatt med roliga intressanta trådar, får man inte ta upp dem, är det ju slöseri.
stennie

Tycker jag med ! smile.gif
Gossen Ruda
CITAT (stennie @ 29-01-2007, 09:50)

Tycker jag med ! smile.gif

Håller i princip med. Det tråkiga är att "någon" plockat upp ibland meningslösa trådar bara för att till synes demonstrera rätten att göra så. Sånt för inte utvecklingen framåt.
Betty
CITAT (Hannele @ 29-01-2007, 09:41)
Odla är en guldskatt med roliga intressanta trådar, får man inte ta upp dem, är det ju slöseri.

Slöseri på vad då?
Hannele

Gossen Ruda, väntar med spänning med ditt nästa drag. laugh.gif
Betty
CITAT (Hannele @ 02-02-2007, 13:36)

Gossen Ruda, väntar med spänning med ditt nästa drag. laugh.gif

Med tanke på att de allra flesta, 67,65%, vill att gamla trådar ska låsas så är det inte hans nästa drag du borde vänta med spänning på - utan snarare forumägarnas nästa drag.

Svarsalternativ Röster Statistik
Ja, efter 1 år. 33 [48.53%]
Ja, efter kortare tid än ett år. 8 [11.76%]
Ja, efter längre tid än ett år. 5 [7.35%]
Nej. 22 [32.35%]
rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon