Full version: ang bla skuggviolruta
malin72
jo ang dom som jag skulle ha ute hela tiden som inte ska tillbaka in igen som skuggviolrutan...

jag har inte fått ut dom ännu men ikväll är allt handlat så nu ska jag sätta mig smile.gif jag undrar ska jag så dom i djupare byttor då eller från börjag unsure.gif dom ska ju inte omsklolas förrens maj-juni....ska dom kunna växa till sig i det jag sätter dom i nu unsure.gif unsure.gif wink.gif
kerstin z5-6
nej -som du vet så gror det ju inte förrän i april maj -om du lämnar ute .. alltså är de ytte pyyte grönisar i maj .. då väntar du bara till de blir lagom stora för utskolning och sen skolar du ut -på vanligt sätt

De växer inget alls under kylperioden
smile.gif
men det är bra att du månar om dina plantor smile.gif
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 28-01-2007, 21:51)
men det är bra att du månar om dina plantor smile.gif

månar laugh.gif laugh.gif laugh.gif helt hysterisk enligt sambon tror jag wub.gif wub.gif rolleyes.gif

ok tack då,nu ska sköldpaddsörten och skuggviolrutan ut....
och annat omskolas wub.gif wub.gif
känns som att jag glömt nåt wink.gif unsure.gif
kerstin z5-6
känns som att jag glömt nåt ....

omöjligt laugh.gif
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 28-01-2007, 22:33)
känns som att jag glömt nåt ....

omöjligt laugh.gif

allmänt förvirrad bara rolleyes.gif tittar på det som växer och alla frö påsar som finns kvar och undrar vad det är som står ute och vad som ska in.... unsure.gif unsure.gif laugh.gif laugh.gif
vill inte att det ska bli fel så sommarblommorna åker i jord nu och tvärtom laugh.gif laugh.gif
malin72
joho då jag höll visst på att göra fel...gjorde i ordning dom som skulle ut nu och kom på mig när jag var på väg till dörren....nej Malin dom ska stå inne ett dygn hörde jag Kerstin säga laugh.gif laugh.gif laugh.gif inte för att jag har hört henne nån gång men nu gjorde jag det laugh.gif

så varför ett dygn inne unsure.gif unsure.gif unsure.gif
kerstin z5-6
Hjälp , spökar jag biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Ett dygn inne = fröet suger upp vatten och är inte knastertorrt inuti , när det väl blir dags att gro i vår ..en snabbstart sas

Lämnar man det längre inne än en dygn , kan de som gror oregelbundet dvs enstaka frö gro , men allls inte alla -de flesta behöver kylan
Därav 24 tim inne
malin72
aha ok tack..vad bra att du spökade då laugh.gif laugh.gif då ställs dom ut i snön ikväll då smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon