Full version: Gärdesgård
frebe893
Hej,

Jag funderar på att anlägga en (trä)gärdesgård i gammal stil runt köksträdgården.

Är det ngn som har några erfarenheter från eller tips på duktiga hantverkare/företag inom detta område? Lokaliseringen spelar ingen roll, men platsen som gärdesgården skall uppföras på ligger i Stockholms skärgård.

Vad är ett rimligt pris att betala per meter färdig gärdesgård?
KURT
Fråga och sök gärna i ByggaHus forum också. Det är viktigt att man får virket gärdsgården av tätvuxen långsamt vuxen gran. De som sätter upp gärdsgård brukar åka ganska långa sträckor.
fruberglund
Vi ska sätta ny gärsgård runt tomten och vi har en kille i närheten här som gör sånt (vi bor i småland). De kommer ta 300:-/m inkl. jobb. Vi har redan gärsgård på framsidan av tomten men har nu köpt till mer tomt och ska sätta där också.

Här är några länkar som du kan kolla på

Jämtgärsgård

Gärdsgårdsbindarn

Eklunds skog & trä

De här ska göra våran smile.gif
Östanå såg
frebe893
Vad bra, där var några nya företag som jag inte har kollat på än.

Tack för hjälpen.
mulle
Mellan Stockholm och Norrtälje finns en hel by som är K-märkt, Länna. Där finns de mest fantastiska och häftiga gärdsgårdar jag har sett, långa som alléer. Någon måste ju hålla dem i skick - kanske du kan få tips därifrån!
Mulle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon