Full version: Fröpåsar
Alba
Nu har jag jagat små små fröpåsar ca 4x5 cm som många använder och skickar fröer i.

Jag tror någon frågade i veckan samma sak men jag hittar inte det inlägget.

Var får man tag på dessa ?
grynet
Hej Alba...jag (köpte) vann såna på Tradera..fick ge ca 20kr + 11kr i porto och det var för 100st..men dom är 4x8 cm smile.gif
Alba
Vad kallar man dem på tradera - minns du det ?

När jag söker får jag upp påsar med fröer. Sökte även på kuvert. Men det kan ju vara så att det inte finns några just nu.
ABBA
vad tror du om Panduro eller nå't annat "pysselställe"?

Det verkar inte som att det finns några på Tradera just nu..
ABBA
OJ!!! hittade dem på Tradera!!

sök på blixtlåspåsar och sedan trädgård! Auktionen slutar imorron kväll.
Alba
Tack för hjälpen. Jag skulle aldrig ha hittat dem under det namnet.
kerstin z5-6
Hm ..

Plast zip är bra för att skicka frö i kuvert till någon , men inte alls för förvaring av frö-de blir statiska och påsen är för tät, är fröna fuktiga det minsta möglar de

Förvaring o insamling sker bäst i vanliga kaffefilter
Vill man ha påsar är de i papper sk pergamynpåsarna bättre

Vill ni ha zip plastpåsar kostar 50 st återförslutningsbara påsar.

Mått: 40 x 60 mm 13.00 SEK

zip

Finns säkert ännu billigare nånstans
Pergamyn

Pergamyn
Är man det minsta pysslig så är de lätta att göra tex

Egna påsar

med färgskrivare blir de snygga

Daniel i Uppsala har en annan variant
Daniels fröpåse
cia73
Här finns en modell som du kan printa ut och vika till fröpåsar.
Bodenblomman
Här finns små söta fröpåsar att klistra ihop själv. Jag tycker själv att fröerna vill på att fastna i botten, men man kan använda dessa till fodral och sätta fröerna i exempelvis ett kaffefilter. Kan vara kul att använda om man vill ge bort frön i present.

Söta fröpåsar

/ Susanne
Alba
Oh så många fina tips och så fina påsar. Tack
fruberglund
Jag var in på Tradera igår och bjöd på lite papper så jag kan vika egna smile.gif
Eleanor
Jag var in på posten.se & köpte frimärkspåsar som jag förvarar mina insamlade fröer i.
Alba
CITAT (Eleanor @ 31-01-2007, 14:17)
Jag var in på posten.se & köpte frimärkspåsar som jag förvarar mina insamlade fröer i.

Är det små påsar på ca 6x4 ?
Menar du att du köpte via hemsidan. Jag hittar inget.
Gåsis
Här finns små påsar att köpa på posten.

/Åsa
Kilmister
Jag brukar ta vanlig genomskinnlig packtejp, ca 4cm bred och trycka fast över fröerna, sedan lyfter jag den och trycker fast på ett papper. Men det funkar naturligtvis inte på pyttesmå fröer, men med lite större så är det mycket bekvämt, allra helst om det är lite blåst när de skall sås. rolleyes.gif
Wilmer
Har ni vägarna förbi botaniska i Gbg så säljer de söta fröpåsar i två format i butiken. Minns ej priset, men jag tyckte det var billigt. Brukar bunkra upp när jag är där..

/ Wilma
Piccante
CITAT (Wilmer @ 03-02-2007, 22:57)
Har ni vägarna förbi botaniska i Gbg så säljer de söta fröpåsar i två format i butiken. Minns ej priset, men jag tyckte det var billigt. Brukar bunkra upp när jag är där..

/ Wilma

De brukar väl kosta 10kr/ bunt vill jag minnas. Men man får en större bunt av de små, tror det är 20st små för 10 kr eller 10 stora. Jag hann inte med Botan när jag var i Gbg senast annars brukar jag oxå köpa på mig sådana + deras plastetiketter som oxå är prisvärda.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon