Gita
Jag har laddat hem en musikvideo från "Pirate bay"
Gita
Ps. Det var Peter leMarc . Ds
Alba
Vi har precis haft en diskussion med några vänner ang Pirate Bay och nedladdning av musik.

Det var en som påstår att man får ladda ner för eget behov. Det är inte olagligt.

Vad gäller ?
Alexander-VG-zon3
jag är med kriminell
Fenja
Det är inte tillåtet att ladda ner kopierade filmer eller musik ens för eget behov/bruk Alba.

Här kan du läsa mera.

Mvh
Fenja
Alba
CITAT (Fenja @ 30-01-2007, 19:56)
Det är inte tillåtet att ladda ner kopierade filmer eller musik ens för eget behov/bruk Alba.
Mvh
Fenja

Det innebär alltså att all musik på Pirate Bay är olaglig.
Betty
CITAT (Gita @ 30-01-2007, 19:29)
Gita

Men usch så du gör, vilken skurk du är! laugh.gif laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif
Fenja
CITAT (Alba @ 30-01-2007, 19:59)
CITAT (Fenja @ 30-01-2007, 19:56)
Det är inte tillåtet att ladda ner kopierade filmer eller musik ens för eget  behov/bruk Alba.
Mvh
Fenja

Det innebär alltså att all musik på Pirate Bay är olaglig.

Ja, det gör det. Kolla länken jag la in i mitt förra inlägg.
Mvh
Fenja
Gita
CITAT (Betty @ 30-01-2007, 20:00)
Gita

Men usch så du gör, vilken skurk du är! laugh.gif laugh.gif laugh.gif rolleyes.gif

Men, jag gjorde det mest för att testa att jag KUNDE, är nämligen inte särskilt bra på det här med datorer.
Skurkhälsningar från GITA
Gossen Ruda
Det finns en del människor som skulle behöva viras in i taggtråd och rullas utför en backe. laugh.gif
Betty
CITAT (Gita @ 30-01-2007, 20:06)
Gita

Men, jag gjorde det mest för att testa att jag KUNDE, är nämligen inte särskilt bra på det här med datorer.

Så duktig du va, pirathälsning tebax!

kolla var mina smileys kommer ifrån...

AnitaO
CITAT (Gossen Ruda @ 30-01-2007, 20:14)
Det finns en del människor som skulle behöva viras in i taggtråd och rullas utför en backe. laugh.gif

Men det gör ju ont ohmy.gif
*skojar*
Får nog också erkänna att jag är lite småkrimiell också på detta område.
Ingen stor bov, men några låtar har det nog blivit rolleyes.gif
Fenja

Jag gissar att du menar mig. Jag svarade bara på Albas fråga och det har inte dugg med att göra hur jag personligen ser på piratkopiering. Läs inte allt jag skriver som fan läser bibeln, det är rätt tröttsamt att inte ens kunna svara på en fråga utan att det ska dras en massa slutsatser om det.
Mvh
Fenja
Gossen Ruda
CITAT (Fenja @ 30-01-2007, 20:21)

Jag gissar att du menar mig. Jag svarade bara på Albas fråga och det har inte dugg med att göra hur jag personligen ser på piratkopiering. Läs inte allt jag skriver som fan läser bibeln, det är rätt tröttsamt att inte ens kunna svara på en fråga utan att det ska dras en massa slutsatser om det.
Mvh
Fenja

Nejdå, det är inte du. Läs sid 11 i "Varför"-tråden så fattar du.
Gita

Nu är vi där igen.......
Gita
Ursäkta mig, men Du verkar vara en riktigt trist surgubbe (får man säga så, eller blir jag avstängs nu?)
Gossen Ruda
CITAT (Gita @ 30-01-2007, 20:23)

Nu är vi där igen.......
Gita
Ursäkta mig, men Du verkar vara en riktigt trist surgubbe (får man säga så, eller blir jag avstängs nu?)

Skyll dig själv, det var DU som började. Men det är så som Hannele också beter sig, att ta upp en helt ovidkommande sak som används för att försöka skada. Ni är samma andas barn. Undrar om det inte är DU som mår dåligt?
Fenja
Ok, Ruda. Ett missförstånd från min sida.
Mvh
Fenja
Gossen Ruda
CITAT (Fenja @ 30-01-2007, 20:29)
Ok, Ruda. Ett missförstånd från min sida.
Mvh
Fenja

No hard feelings. wub.gif
Fenja
No wub.gif
Mvh
Fenja
askar
CITAT (Betty @ 30-01-2007, 20:17)
Gita

Så duktig du va, pirathälsning tebax!

kolla var mina smileys kommer ifrån...

Jag testade nedladdning men avbröt (feg)... det var före jul. sad.gif

Låter barnen utföra det kriminella åt mig rolleyes.gif ........ laugh.gif
Gossen Ruda
Sånt kallas för anstiftan till kriminell handling. rolleyes.gif biggrin.gif
askar
CITAT (Gossen Ruda @ 30-01-2007, 21:10)
Sånt kallas för anstiftan till kriminell handling. rolleyes.gif biggrin.gif

Vad gör man inte för sin lilla mamma. rolleyes.gif wub.gif smile.gif laugh.gif
faith
På andra forum jag besöker brukar såna här trådar inte vara tillåtna då de kan skada, i det här fallet, odla. Att tala om var man kan utföra en olaglig handling, som Gita gör i första inlägget, får inte förekomma. Så är det på andra forum jag besöker. Ville bara säga det. Sedan gör ni som ni vill. smile.gif
Hannele
Gita

Då står du inte med på ministerlistan. ohmy.gif
ingrid fuxwall
Nu blir jag ju en surkärring men det kan inte hjälpas för jag tycker att det är fel att ladda ner om det är förbjudet.
Tycker inte att det spelar någon roll att det är vedertaget att göra så, så länge det är olagligt så är det.

ingrid
askar
CITAT (ingrid fuxwall @ 30-01-2007, 23:13)
Nu blir jag ju en surkärring men det kan inte hjälpas för jag tycker att det är fel att ladda ner om det är förbjudet.
Tycker inte att det spelar någon roll att det är vedertaget att göra så, så länge det är olagligt så är det.

ingrid

CITAT (askar @ 30-01-2007, 21:08)
Jag testade nedladdning  men avbröt (feg)... det var före jul. sad.gif

Låter barnen utföra det kriminella åt mig rolleyes.gif ........ laugh.gif
ingrid fuxwall
Och jag tycker det är hemskt när föräldrar lär sina barn att det är ok att göra något som är förbjudet, fast dina barn lyder kanske inte dig wub.gif laugh.gif wink.gif
netaave

Men då var det ju i studiesyfte! biggrin.gif sånt är väl inte olagligt? ohmy.gif
Leia
CITAT (Hannele @ 30-01-2007, 22:10)
Gita

Då står du inte med på ministerlistan. ohmy.gif

Eller också är det just det hon gör! laugh.gif tongue.gif
kristerh
Jag känner mig oxså sugen på att bli kriminell wink.gif men hur gör man wink.gif laugh.gif laugh.gif
Fialotta
CITAT (kristerh @ 31-01-2007, 10:41)
Jag känner mig oxså sugen på att bli kriminell wink.gif men hur gör man wink.gif laugh.gif laugh.gif

Undrar detsamma...vill oxå testa o va lite, lite busig wink.gif
KURT
CITAT (maudan @ 31-01-2007, 10:53)
Jag känner mig oxså sugen på att bli kriminell wink.gif men hur gör man wink.gif  :lol:  :lol:

Man installerar programvara som öppnar upp den egna datorn så att andra samtidigt kan ladda ner delar av filer från den. Så alla anslutna datorer fungerar som ett nätverk. Gör man installationen felaktigt så kan dock andra personer få behörighet över filer som de inte bör ha tillgång till.
Rossi
CITAT (KURT @ 31-01-2007, 11:24)
CITAT (maudan @ 31-01-2007, 10:53)
Jag känner mig oxså sugen på att bli kriminell wink.gif men hur gör man wink.gif  laugh.gif  laugh.gif

Man installerar programvara som öppnar upp den egna datorn så att andra samtidigt kan ladda ner delar av filer från den. Så alla anslutna datorer fungerar som ett nätverk. Gör man installationen felaktigt så kan dock andra personer få behörighet över filer som de inte bör ha tillgång till.

Man kan välja att andra inte får tillgång till ens egna filer men ibland "bestraffas" man då med att det tar längre tid för en själv att ladda ner.

Har jag hört ....

Jag som jobbar med juridik har ju GIVETVIS aldrig utövat denna kriminella handling själv!
Stefan_S
Gita

Jag ser att du slänger in en "brandfackla".
Hur vill du jag ska reagera? Tillrättavisa dig? Hålla med dig? Bekänna hur mina nedladdningsvanor är? Länka till sidor med information om att det är olagligt?
Jejja
CITAT (KURT @ 31-01-2007, 11:24)

Om man tar hem torrenter som på TPB, och använder ett program som t.ex. Azureus, innebär det då att en felaktig installation skulle kunna ge någon annan tillgång till vilka filer som helst på datorn? Eller är det inte bara de torrent-filer som man själv laddar hem som samtidigt laddas upp?

När man tar hem en torrent-fil så får man väl filen i små delar skickade från olika personer/datorer, men kan man på något sätt ta reda på vilka de personerna/datorerna är?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon