Försöker lägga in en bild i ett inlägg men det funkar inte. Hur gör man? Datanalfabeten Gita
Fenja
30-01-2007, 21:04
Bilden du vill lägga in måste finnas ute på internet. Om du har ett album på Odla så går du till den stora bilden, inte den i thumbnailformat. Om bilden finns ute på en annan sida så tar du den i det största formatet som finns för att den ska återges bäst. Högerklicka på den och kopiera hela URL-adressen. (Obs att den kan vara i flera rader så se till att du får med allt.) Klicka sedan på knappen där det står bild övanför inlägget du ska skriva. Kopiera in hela adressen i rutan som kommer fram. Kolla att du inte får med "http://" två gånger. Klicka på ok så hamnar bilden i inlägget. Klicka på stäng taggarna och förhandsgranska så att du ser att det fungerar innan du skickar bilden. Mvh Fenja
Gita
30-01-2007, 21:09
Men hur i all världen får jag ut mina bilder på internet?. Dumma Gita
askar
30-01-2007, 21:17
CITAT (Gita @ 30-01-2007, 21:09)
Men hur i all världen får jag ut mina bilder på internet?. Dumma Gita
Du kan ju börja med att skaffa dig ett .. album här på Odla... sedan kan du lägga in dina bilder i det och länka eller lägga in i inlägg.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.