Elisabeth P
Yippie!!! wub.gif
Blå bergvallmon gror (i alla fall med en liten), Men glad blir jag när det händer nåt biggrin.gif ,
Ska den fortsätta att stå i kylen nattetid ett tag till, så att fler kan gro?
När ska den under lysrör? Och när vill den ha svalare?

Lisa
helle555
Jag har beställt Blå bergvallmo från erbjudandet, och skulle just fråga hur den ska sås, kallt, varmt, inne ut, hur många veckor osv. Det stod något i alltomträdgård men inte så jag fattade exakt, men kallt var det. Någon som kan dela med sig någon mera info hur jag ska göra.
Elisabeth P
Jag är nybörjare på det här med frösådd. Men jag har försökt att följa konstens alla regler biggrin.gif .
Experterna här, (som jag för övrigt litar till fullo på)säger att för att rötterna på bergvallmon ska utvecklas ordentligt måste kyla till.
Rekomendationerna jag fått är kylen nattetid och rumstemp dagtid. Men jag tror att det finns de som haft dem i kylen hela tiden med.

Men nu börjar det som sagt gro så smått - så vad gör jag nu?

Lisa
kerstin z5-6
Du kan låta några fler gro i kylen , men har du dem där på natten -så tycker jag nog att när du ser många komma -flyttar du dem till ljuset dagtid -komihåg tidig utskolning ! Grattis!!

Här är såråd på blå i lite förkortad version
sådd bla blå bergvallmo
malin72
men varför är mina inne och dina ute unsure.gif unsure.gif unsure.gif
kerstin z5-6
Dina är väl ute ?? huh.gif Malin

är du av med alla blomflugor nu
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 30-01-2007, 23:20)
Dina är väl ute ?? huh.gif Malin

är du av med alla blomflugor nu

nej men jag måste vara trött laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif blink.gif jag menade ju tvärtom...menade ju att mina står ute och ska ju göra det i 6 veckor laugh.gif wub.gif

hm nej dom är kvar trots att jag har nemablom i allt ska köpa en ny påse i helgen mad.gif
kerstin z5-6