Full version: Omställningsbidrag
ingrid fuxwall
Har för mig att jag läst någonstans att man kan få bidrag om man tex. tar bort sin oljepanna och istället värmer upp bostaden med tex. pellets - någon som vet var man ska leta efter information?

ingrid
Piccante
Osäker men drogs inte det bidraget tillbaka i och med regeringsskiftet? Fråga kommunens energirådgivare annars.
Piccante
Ooops... jag hade lite för bråttom där. Det verkar finnas kvar än, fast jag vet att det har diskuterats om det. Man kan läsa en sammanfattning om det här!
Sedan får man vända sig till Boverket och länsstyrelsen för ansökan.
ingrid fuxwall
CITAT (Leocarpus @ 30-01-2007, 23:20)
Ooops... jag hade lite för bråttom där. Det verkar finnas kvar än, fast jag vet att det har diskuterats om det. Man kan läsa en sammanfattning om det här!
Sedan får man vända sig till Boverket och länsstyrelsen för ansökan.

Tack!
KURT
Fas man får nog skynda sig nu!. Regeringen skall ju sälja vapen till Förenade arabemiraten och andra gulfstater, och då måste vi ju behålla vårt oljeberoende.
Gurkan
Hela bidragssvängen är som ett stort statligt Bingolotto, en del får Jackpott och de flesta får inget ... sluta tigga bidrag och skattefuska lite istället så jämnar det ut sig och "det offentliga" slipper massa administration. laugh.gif
AnitaO
CITAT (Gurkan @ 13-02-2007, 21:09)
Hela bidragssvängen är som ett stort statligt Bingolotto, en del får Jackpott och de flesta får inget ... sluta tigga bidrag och skattefuska lite istället så jämnar det ut sig och "det offentliga" slipper massa administration. laugh.gif

Det är nog en bra idé.
Först ut med att sluta fuska får bli makthavarna själva då? unsure.gif laugh.gif
Gurkan
CITAT (AnitaGg @ 13-02-2007, 21:11)
Det är nog en bra idé.
Först ut med att sluta fuska får bli makthavarna själva då? unsure.gif laugh.gif

... dream on !!
AnitaO
CITAT (Gurkan @ 13-02-2007, 23:08)
CITAT (AnitaGg @ 13-02-2007, 21:11)
Det är nog en bra idé.
Först ut med att sluta fuska får bli makthavarna själva då?  :unsure:  :lol:

... dream on !!

Kunde inte låta bli .... det var ju "öppet mål" laugh.gif rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon