Rossi
Jag blev så glad igår när jag såg att pionerna har börjat att titta upp. Små röda skott som gjorde mig så glad och fick mig att känna att det blir en vår i år också! smile.gif
Sailor Pluto
Härligt! Jag längtar också wub.gif . Här har det som sagt varit riktig vinter i två veckor, så det lär dröja ett tag innan jag får se de små glädjespridarna.
Margaretha
CITAT (Rossi @ 31-01-2007, 07:25)
Jag blev så glad igår när jag såg att pionerna har börjat att titta upp. Små röda skott som gjorde mig så glad och fick mig att känna att det blir en vår i år också! smile.gif

Nämen, det måste jag kolla till helgen. Har lite dåligt samvete för att de inte fick någon gödning i höstas! sad.gif
Rossi
CITAT (Margaretha @ 31-01-2007, 20:29)
Jag blev så glad igår när jag såg att pionerna har börjat att titta upp. Små röda skott som gjorde mig så glad och fick mig att känna att det blir en vår i år också!  :)

Nämen, det måste jag kolla till helgen. Har lite dåligt samvete för att de inte fick någon gödning i höstas! sad.gif

Jag ger våra gödning (benmjöl) enbart på våren. Det kanske är emot vad som står i böckerna? unsure.gif Hursomhelst så blommar de vackert varje år!
Ciczi
Nej Rossi, det går lika bra (faktiskt bättre) att ge på våren... det är då plantan behöver gödseln...

mina vintergäck (är sena och driver gäck med mig) har faktiskt tittat upp...
Ska kolla pionerna i helgen.

Ciczi
Rossi
CITAT (ciczi @ 01-02-2007, 16:16)
Nej Rossi, det går lika bra (faktiskt bättre) att ge på våren... det är då plantan behöver gödseln...

mina vintergäck (är sena och driver gäck med mig) har faktiskt tittat upp...
Ska kolla pionerna i helgen.

Ciczi

Vad bra! Då har jag instinktivt gjort rätt hela tiden! smile.gif

Våra vintergäck blommar så fint och vissa av de små krokusarna visar färg.
Margaretha
CITAT (Rossi @ 01-02-2007, 09:59)
CITAT (Margaretha @ 31-01-2007, 20:29)
Jag blev så glad igår när jag såg att pionerna har börjat att titta upp. Små röda skott som gjorde mig så glad och fick mig att känna att det blir en vår i år också!  smile.gif

Jag ger våra gödning (benmjöl) enbart på våren. Det kanske är emot vad som står i böckerna? unsure.gif Hursomhelst så blommar de vackert varje år!

Benmjöl på våren brukar de också få, så då får det räcka med det! Jättebra! Har genast bättre samvete!

Blev tyvärr ingen koll av pionknoppar i helgen. Har råkat ut för en olycka. sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon