|
aanderss
31-01-2007, 07:48
Jag instalerade den nyss. lite ovanlig i början men den skall nog bli bra Största skilnaden tycker jag är när man skall ta bort historik cookies och sådant tycker jag
en fråga vad är feeds? de står på favoritcentert
Jag har inte ens märkt att det kommit en ny version. Kör med 6.0 ..... kanske dags att uppgradera?
Gossen Ruda
31-01-2007, 08:25
Vet inte om det till någon hjälp... Feeds
aanderss
31-01-2007, 08:44
CITAT (Gossen Ruda @ 31-01-2007, 08:25) Vet inte om det till någon hjälp... Feeds nä blev inte klockare utav de man tack iaf
Jag precis installerat den nya. Lite ovant men man vänjer sig nog. Texten man skriver är väldigt skarp, en markant skillnad.
Raden längst upp med arkiv, redigera, visa infoga. verktyg och allt vad det var. Den är bortaaaa....... hjälp !
Verktyg finns iaf längst till höger... Är också ny på 7,5:an... Uppdatering av sidan är iaf...brevid adressfältet till höger... Äsch det är bara å klicka å testa sig fram så ser man vad saker och ting finns...så gör jag iaf...  ...jag testade att gå in under verktyg och där bockade jag för 'meny' och då dök allt det du efterfrågade upp Alba....
Ja nu hittade jag. Tack Floppy
Min man uppgraderade min bärbara för någon vecka sedan. Texten på IE blev då suddig, precis som när man kisar. Jätteirriterande... Så har han inte haft tid/lust och kolla på det och jag orkar inte bry mig för använder IE bara till Hotmail, annars använder jag FF. Den funkar inte så bra på hotmailen + några andra sidor, men det är säkert också bara nån inställning, men äsh, det går ändå!
CITAT (Alba @ 31-01-2007, 10:10) Ja nu hittade jag. Tack Floppy Det var så lite så...
Fizzgigg
31-01-2007, 10:54
Internet Explorer 7.5?! Nu har jag missat något tror jag, jag har till och med installerat Vista och har inte mer än v7.0.
 ....ja du...jag ser att jag bara har version 7.0...alltså inte 7.5....  ... jag tror att det även är den aanderss och de andra pratar om också... eller har jag fel
aanderss
31-01-2007, 11:04
jag fick en frågam på uppdateringar i dag om att instalera nytt. Har fler fått de?
CITAT (aanderss @ 31-01-2007, 11:04) jag fick en frågam på uppdateringar i dag om att instalera nytt. Har fler fått de? installera nytt vadå???
aanderss
31-01-2007, 11:06
CITAT (Floppy @ 31-01-2007, 11:05) CITAT (aanderss @ 31-01-2007, 11:04) jag fick en frågam på uppdateringar i dag om att instalera nytt. Har fler fått de? installera nytt vadå???  nya internett explorer
Menar du en nyare version än 7.0...den med flikar...? Jag har inte fått frågan än om nån ny uppdatering på 7.0 (7.0.5730.11)
CITAT (aanderss @ 31-01-2007, 11:04) jag fick en frågam på uppdateringar i dag om att instalera nytt. Har fler fått de? Jag fick frågan i morse då jag startade datorn. Men vad uppdateringen hette nja ..... Ny Ikon blev det också.
CITAT (Alba @ 31-01-2007, 11:18) Jag fick frågan i morse då jag startade datorn. Men vad uppdateringen hette nja ..... Vilken version du har hittar du om du gör så här... Tryck på frågetecknet längst till höger...brevid verktyg... Gå på Om Internet Explorer...öppna...där står det vilken version du har...
aanderss
31-01-2007, 11:23
CITAT (Floppy @ 31-01-2007, 11:21) CITAT (Alba @ 31-01-2007, 11:18) Jag fick frågan i morse då jag startade datorn. Men vad uppdateringen hette nja ..... Vilken version du har hittar du om du gör så här... Tryck på frågetecknet längst till höger...brevid verktyg... Gå på Om Internet Explorer...öppna...där står det vilken version du har...  7.0 står de
aanderss
31-01-2007, 11:24
CITAT (Floppy @ 31-01-2007, 11:15) Menar du en nyare version än 7.0...den med flikar...? Jag har inte fått frågan än om nån ny uppdatering på 7.0 (7.0.5730.11) då fick vi samma
Där står 7.0.5730.11 7,0 alltså
Fizzgigg
31-01-2007, 11:35
Jag tycker IE7 är härlig, mycket bättre än den där sirapströga Firefox 2.
CITAT (Fizzgigg @ 31-01-2007, 11:35) Jag tycker IE7 är härlig, mycket bättre än den där sirapströga Firefox 2. Det är alltid datorn som sätter begränsningarna, inte programvaran. Du har nog lite dåligt med minne.
Fizzgigg
31-01-2007, 11:55
CITAT (KURT @ 31-01-2007, 11:45) CITAT (Fizzgigg @ 31-01-2007, 11:35) Jag tycker IE7 är härlig, mycket bättre än den där sirapströga Firefox 2. Det är alltid datorn som sätter begränsningarna, inte programvaran. Du har nog lite dåligt med minne. Jag har DualCore på 2,4 GHz och 2 gig minne. Innan jag uppgraderade till Vista startade Firefox 2 på 17 sekunder och IE7 på 3 sekunder. Firefox utnyttjade ungefär 100% mer minne och 50% mer processorkraft än IE7. Efter att jag installerade Vista har jag inte installerat FF2 (och kommer inte att göra det heller om jag inte blir tvingad eftersom jag inte ser någon anledning att använda det) så där har jag inte någon jämförelse mellan de två.
vickeva
31-01-2007, 15:57
CITAT (Fizzgigg @ 31-01-2007, 10:54) jag har till och med installerat Vista Och vad säger du om Vista då?? Ska man uppdatera till den redan nu, eller ska man vänta som det stod på aftonbladet i går?
Aftonbladets IT-expert är ju så full av skitsnack att det är skrämmande... Tredjepartsleverantörer som gör drivrutinerna till grafikkort, ljudkort, nätverkskort och liknande är inte färdiga ännu, säger aftonbladets it-expert Peter Pettersson.
De flesta stora företagen har samarbetat med Microsoft de senaste två åren. Vad sitter han med för underlig, obskyr hårdvara egentligen??? Det finns fem olika nivåer av Vista och Ultimate är den bästa.
Nej, Ultimate är den som innehåller fler funktioner. Använder man inte alla funktionerna är Ultimate inte "bäst". Använder man bara datorn för att surfa är Basic bättre. – Den förutsätter att man har en kraftfull 64 bitars processor, minst en gigabyte primäminne och ett kraftfullt grafikkort.
Skitsnack! Den finns i båda varianterna, både 32-bitars och 64-bitars. 1Ghz processor kallar inte jag kraftfullt. Jag tror inte så långsamma processorer säljs längre. Däremot har han rätt om 1Gb RAM och att den kräver ett hyfsat grafikkort. 128Mb minne på grafikkortet kräver Vista för att det ska fungera smidigt. http://www.microsoft.com/sverige/windows/p...s/n/choose.mspxJag ska uppgradera till Vista så snart jag bara kan, skivan ligger framför mig. Det jag sett av Fizzgigs Vistainstallation så kan jag inte vänta, det är snyggt, funktionellt, säkrare och mer lätthanterligt. Så vill jag också ha det!!!
CITAT (vickeva @ 31-01-2007, 15:57) CITAT (Fizzgigg @ 31-01-2007, 10:54) jag har till och med installerat Vista Och vad säger du om Vista då?? Ska man uppdatera till den redan nu, eller ska man vänta som det stod på aftonbladet i går? Var det inte så också att den svenska versionen kommer i mars - om man vill vänta.
Jag har kört Vista ett tag, parallellt med Windows XP Pro, och även om min burk inte är jättebra så tycker jag att Vista flyter på rätt bra. Har bara 512MB minne.
Min dator klarar Vista Aero (som är det 'snygga' grafiska gränssnittet man brukar se på bilder i tidningar etc) men jag har avaktiverat det, genomskinliga verktygslister etc är inte värt den extra belastningen på mitt långsamma integrerade grafikkort.
Det jag tycker är sämst i Vista är filnavigeringen, eller vad man ska kalla den. Men det kanske är en vanesak. Sen har diverse mappar ändrat plats jämfört med XP, men, det är ju smällar man får ta.
Min skrivare, Lexmark z612 fungerar inte med Vista, iaf inte senast jag kollade.
Visst är Vista en stor förändring, det tycker jag nog, och det finns säkert flera förbättringar, men jag har inte hittat någon sak som fått mig att säga "wow!" direkt.
Vad gäller förändringar, vad säger ni om Office 2007? Fast det kräver väl nästan egen tråd.
För att återgå till Internet Explorer så har jag kört v7 under Vista, men på mina XP-burkar får 6.x vara kvar, trots att 7 är bättre. Använder som sagt oftast Opera, utom för saker som kräver Internet Explorer - typ Windows update etc.
Fizzgigg
31-01-2007, 17:08
CITAT (Alba @ 31-01-2007, 16:49) CITAT (vickeva @ 31-01-2007, 15:57) CITAT (Fizzgigg @ 31-01-2007, 10:54) jag har till och med installerat Vista Och vad säger du om Vista då?? Ska man uppdatera till den redan nu, eller ska man vänta som det stod på aftonbladet i går? Var det inte så också att den svenska versionen kommer i mars - om man vill vänta. Jag sitter med svenska versionerna av Home Premium och Ultimate så de finns ute i butik.
Fizzgigg
31-01-2007, 17:21
CITAT (vickeva @ 31-01-2007, 15:57) CITAT (Fizzgigg @ 31-01-2007, 10:54) jag har till och med installerat Vista Och vad säger du om Vista då?? Ska man uppdatera till den redan nu, eller ska man vänta som det stod på aftonbladet i går? Jag ser inget som helst hinder till att uppgradera nu om man vill. Jag tycker att Aftonbladets "IT-expert" yrar på de flesta punkter och personligen skulle jag rekommendera Home Premium-versionen. Den innehåller allt som "vanliga användare" behöver utan en massa underliga extraprylar i Ultimate och utan att vara så gruvligt grundläggande som Home Basic. Om du har några som helst tvivel eller undrar om det kommer att fungera, surfa hit för att se vad de olika versionerna innehåller och hit för att hämta hem ett program som heter Upgrade Advisor och går igenom datorn punkt för punkt och talar om om det är några problem med drivrutiner, hårdvara, systemkrav eller något sånt. Ett underbart program helt enkelt.
Att uppgradera till Vista kostar pengar förmodar jag? Eller är det så tursamt att man har rätt att göra det bara man en gång har betalat för XP (genom köp av dator för ett par månader sedan där detta ingår)?
Det brukar kosta pengar, men datorer som sålts på senare tid har ibland 'gratis uppgradering' till Vista.
Men då handlar det oftast om datorer som sålts med XP Professional, och då brukar det bli det en uppgradering till Vista Business som kanske inte är det optimala för hemanvändaren.
Fizzgigg
31-01-2007, 20:44
CITAT (faith @ 31-01-2007, 19:39) Att uppgradera till Vista kostar pengar förmodar jag? Eller är det så tursamt att man har rätt att göra det bara man en gång har betalat för XP (genom köp av dator för ett par månader sedan där detta ingår)?  Vista är ett helt nytt operativsystem så det kostar pengar. Med de nya verifikations- och regtistreringsrutinerna skulle jag inte ens ge mig på att försöka köra med en piratversion, det lär garanterat bara leda till problem.
CITAT (Fizzgigg @ 31-01-2007, 20:44) CITAT (faith @ 31-01-2007, 19:39) Att uppgradera till Vista kostar pengar förmodar jag? Eller är det så tursamt att man har rätt att göra det bara man en gång har betalat för XP (genom köp av dator för ett par månader sedan där detta ingår)?  Vista är ett helt nytt operativsystem så det kostar pengar. Med de nya verifikations- och regtistreringsrutinerna skulle jag inte ens ge mig på att försöka köra med en piratversion, det lär garanterat bara leda till problem. Problem eller inte, någon piratversion är jag inte intresserad av. Kör nog med XP då för jag är inte intresserad av att betala för Vista heller, XP funkar alldeles utmärkt för mina behov.
Ja, kör man en olicensierad version bör man nog stänga av automatiska uppdateringar, eftersom det är vid uppdateringarna Microsoft har chansen att 'förstöra' för den som har en olagligt installerad version. Att installera Vista utan korrekt licens verkar dessutom en smula omständligt, vad jag sett (men inte själv provat).
Dock, det finns ett helt lagligt alternativ att prova Vista, man kan ta hem en trial-version från Microsoft som är helt laglig och fungerande fram till 1 juni, ca 5 månader alltså. Jag har gjort så, och det har funkat bra.
Hm. Ser nu att man inte kan ta hem någon prov-version längre. Nåja, tur man redan har den installerad. Finns fortfarande Windows server 2003 som 180-dagars provversion, om nån är intresserad av det.
CITAT (faith @ 31-01-2007, 21:36) CITAT (Fizzgigg @ 31-01-2007, 20:44) CITAT (faith @ 31-01-2007, 19:39) Att uppgradera till Vista kostar pengar förmodar jag? Eller är det så tursamt att man har rätt att göra det bara man en gång har betalat för XP (genom köp av dator för ett par månader sedan där detta ingår)?  Vista är ett helt nytt operativsystem så det kostar pengar. Med de nya verifikations- och regtistreringsrutinerna skulle jag inte ens ge mig på att försöka köra med en piratversion, det lär garanterat bara leda till problem. Problem eller inte, någon piratversion är jag inte intresserad av. Kör nog med XP då för jag är inte intresserad av att betala för Vista heller, XP funkar alldeles utmärkt för mina behov.  Låter bra, är du nöjd ska du inte trassla till det
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|