Full version: Bilder
Christa
För ett tag sedan fattade jag det som att man måste lägga in sina bilder i ett album för att använda dem i ett inlägg. Nu klickade jag på ett par personer här som lagt in bilder och tittade i deras album. Där fanns dock inte de bilder de lagt in i fototävlingen (den som ligger här under småprat).

Dessutom verkar det som om man skall lägga in ett nytt lösenord och nytt användarnamn för att skapa ett album fast man har det i forumet redan.

Snälla, förklara för mig huh.gif

Mina ögon krånglar ibland och idag ser jag dåligt så jag har svårt att läsa instruktioner på nätet.
Gossen Ruda
För att kunna visa bilder exempelvis här måste dessa finnas tillgängliga på nätet. Antingen i ett album här på Odla, en hemsida eller på någon annan plats.

För att få ett album här måste du gå in och skapa ett sådant inklusive lösenord. Albumen ligger lite åtskilda från själva odla. Du kan dock om du vill använda samma användarnamn och lösenord. När albumet är skapat får du gå in på din kontrollpanel och skriva in albumets namn.
Christa
Tack så väldigt mycket för hjälpen! wub.gif
Christa
Det kommer upp en ruta med rubriken "logga in" där man skall fylla i aldrig, alltid eller något annat. Vad innebär det?
Gossen Ruda
Bra fråga, jag har ingen aning. laugh.gif Jag ändrade den inte så det står aldrig på mitt album men det fungerar bra.
Anki på Öland
"aldrig" innebär väl att du inte loggas ut när du varit i ditt album. Du behöver alltså inte logga in i albumet varje gång du vill lägga till en bild eller ändra något.
Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon