Full version: vulkansten
sparre
Finns det någon som har erfarenheter att odla i Weibulls vulkansten?
Såg Plantagens annons 8liter för 59 kronor.
Såg fint ut i glaskrukor ( rödaktigt sten).
Anki smile.gif
sparre
är det ingen som vet???????
Kerstin du brukar kunna dethär med "stenar" är det något speciellt
med vulklan stenar???
Tänkte bara att ha det till att driva plantor eller nya plantor!!!
Anki
Fenja
CITAT (sparre @ 31-01-2007, 15:15)
är det ingen som vet???????
Kerstin du brukar kunna dethär med "stenar" är det något speciellt
med vulklan stenar???
Tänkte bara att ha det till att driva plantor eller nya plantor!!!
Anki

Du kanske får vänta lite... inte säkert att alla är online hela tiden. Att det kan ta ett dygn eller så innan man får svar är nog ganska normalt.
Mvh
Fenja
kerstin z5-6
Ha smile.gif Jag jobbar ju smile.gif ibland

Vulkan sten för krukväxter? ..inte my cup of tea smile.gif
Jag kör med bonnagrusodlingar jag smile.gif
sparre
Tack för det!!!
Jag bara undrar!
kerstin z5-6
Tror de kan vara snyggt i glas , och till specialiteer , men kanske lite dyrt för 100tals frösådder ...
Jag hinner inte riktigt med det där pysslet jag ->Fast jag skulle behöva snygga till det i uterummet lite mer ...sad.gif

Får bli när jag blir pensio laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

fast dit är det ju ett tag biggrin.gif
sparre
tiden går fort!!!!
kanske någon annan som har testat ???
kristerh
jag har inte testat men kan tänka mig att den jorden är bra till citrusväxter o andra medelhavsväxter, de lever ku i en liknande jord,
stog o tittade på en påse med just lavasand och de ser ut som jorden gör därnere.
kerstin z5-6
Jag kom just ihåg att jag faktiskt vet en som testat -det var ute och alpiner...
vad jag minns av försöket trivdes växterna, och självsådde sig - bättre, i gruset i gången -än i lavagruset -Så för de växtslaget passar de inte så bra tydligen
smajlizz
Jag såg också den annonsen, verkar tufft tycker jag. Men funkar det verkligen lika bra som jord tro?
Själv jobbade man ju på Plantagen förra året, då kunde man kolla in allt nytt som kom! biggrin.gif rolleyes.gif
Natures wisdom
Jag har använt det där materialet som du pratar om. Har ingenting direkt att invända. Använt det som täckning i en kruka med levande stenar, och sedan som blandning med såjorden (+perlit) i några sådder.
Vad är bonnagrus? smile.gif
kerstin z5-6
rullstensgrus :)Naturgrus -ej krossat i maskin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon