Full version: Kassabok i datorn
netaave
Tänkte det skulle vara bekvämt att ha en kassabok i datorn, är inte så datakunnig har t.ex. aldrig gjort nåt i exell. Kan man göra något i Word?
Hur gör ni?
Rossi
Vi har budget, driftskostnader etc. i Excel. Excel är mycket bättre än Word när det gäller sådana här uppställningar och uträkningar.
Hannele
CITAT (netaave @ 31-01-2007, 13:11)
Kan man göra något i Word?
Hur gör ni?

Nej, word har ju bara, ord, ingenting.
Excel har färdiga tabeller, du kan summera,
du kan summera olika ark ihop, jämföra år och månader med varandra,
hur avancerat eller enkelt som helst, du bestämmer själv, hur långt du vill gå.

En liten kurs behöver du kanske, om det är helt obekant.
Det finns massa tips på internet också: Göra kassabok.
Floppy
Har inte Microsoft Works det???...måste kolla...jag tror nämligen att det är det programmet som jag använder....*ilar in på mina 'Pengar-mapp'*....
Jo då jag använder mig av Works...tycker jag fungerar utmärkt...det är uppbyggt på Excell...tror jag ... nån annan som vet lite mer om det programmet som kan berätta kanske...är dålig på att förklara... wink.gif smile.gif
Bee
Tack för tipset, Hannele! Jag laddade ner Personlig Årsbudget för att se om den var bättre än det enkla Excelarket jag hållit mig till tidigare.
Frånsett bodelen så var det här bättre.

Mina bokostnader har jag brutit ner på lägre nivå, jag vill tex kunna följa elkostnaderna. Vidare saknade jag hemförsäkringen. Där ingår brand vilket är förutsättning för bolån och därmed skall det in under bokostnader tycker jag. Jag har dessutom lagt till fastighetsskatten. En klar bokostnad som jag ser det. Raden för sophämtningsavgift såg jag inte. Hur kunde dom glömma det?

Fördelningen av kostnadsslag kan man naturligtvis ha filosofiska diskussioner om hur länge som helst, huvudsaken är ju att det funkar för var och en.

Övriga delarna verkar vettiga som sagt.
Fizzgigg
Annars finns det flera hos Microsoft för Excel som kanske kan vara till någon nytta:

Länk till Microsoft

De har bland annat en "Trädgårdsbudget", det kan ju kanske vara passande här. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon