Monica E
31-01-2007, 13:40
Jag tänkte att jag skulle prova så lite egna frön i år,lyckades övertala sambon att fixa en hylla med belysning,som jag efter en fråga här försod var nödvändigt.Och nu har det faktiskt kommit upp ett och annat men nu undrar jag ,ska jag låta hyllan stå kvar i rumstemperatur eller är det bättre att ställa ut den i förrådet, där det är ca 10+ och gäller det bara blommor eller paprika ,tomater o gurka också? oj vad svårt det är men KUL,jag kommer bli överlycklig om bara lite lyckas..
kerstin z5-6
01-02-2007, 14:22
först gäller ljus , sedan för perenner och även ettåringar svalt efter omskolning
Gurka mfl är värmekrävande så de tycker nog inte om det svala rummet ..
Jonas70
01-02-2007, 16:12
Paprika vill nog oxå fortsätta att stå varmt. Åtminstone vill ju chili det.
Åsa, mälardalen zon 2
01-02-2007, 18:17
Nä gurkan vill inte ha det så kallt men det dröjer ju ett bra tag till innan man sår gurka så du behöver inte ha den inne speciellt många veckor (gurka funkar inte att så alltför tidigt).
Monica E
02-02-2007, 09:26
tack för svaren,jag var bara orolig att det skulle bli för kallt för blommorna ,eller att det blir så stor temeratur växling från varmt under lysrör till +10 bara men då gör jag så,paprikan får vara kvar i värmen ,men behöver den ex.ljus också eller räcker det med fönstret..så gjorde jag förra året ,men då satte jag dom försent.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.