Full version: hoyan som inte växer
Hum
Jag har hagt en hoyastickling (storbladig sort) i ungefär ett år nu och den har inte gjort nästan nånting. Jag satte den i liten kruka eftersom jag förstår att de vill ha trångt om rötterna. Under förra växtperioden fick den ett bladpar och en liten bit stjälk och så har den inte gjort nånting alls! Jag blir snart arg. Inte ser den ut att må dåligt heller, den bara är.

-jb-
niklaswik
Om den inte ser ut att må dåligt så kommer den nog att ta sig. Men det kan ju vara så att det är en långsamväxande sort också.
Alexander-VG-zon3
ljuset är inte på topp än , plus sticklingar kan vara sega på att växa , ha den kvar och så länge rötterna är friska så kommer den växa sakta men säkert .
lolo
Ville bara instämma med föregående inlägg. Själv hade jag en mindre hoyastickling som stod still i över ett år innan den behagade växa alls. Sen började den "tokväxa" och är nu en fin och ståtlig planta. Jag har också märkt att det skiljer mellan hoyorna och att man verkligen får ha tålamod ibland.

Vill slå ett slag för en fantastisk hoya: Lasianthan! Den blommar i princip året runt, växer jämnt och fint och verkar tåla vad som helst bara man inte vattnar för mycket. Ingen ohyra heller. Då kan den få nåt gult blad.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon