kricke1
31-01-2007, 20:17
Nån som provat att odla i Rustas mini växthus?
Piccante
31-01-2007, 23:15
Jag kunde inte hitta den gamla tråden nu när jag sökte men jag vet att det diskuterades förra året.
De flesta var nog negativa vad jag minns. De har ju flera modeller av miniväxthusen. Jag hade själv den minsta balkongmodellen med två hyllor. Förutom att det mjuka plastöverdraget håller dåligt så var det alldeles för lågt för mig. Det gick bra att avhärda plantor i det men när de växte så slog de i taket. Sedan har de en större modell har jag sett som är såpass hög att man kan gå in i den, den är väl 1-1,5 x 2 meter eller något i bottenmått. Den har jag inte provat men materialet är ju det samma som i de små, så jag är tveksam till dem.
ingrid fuxwall
31-01-2007, 23:37
Har du någon bild på växthuset?
Jag har några som jag använder när jag driver upp plantor och de är perfekta för detta ändamål.
ingrid
Jonas70
01-02-2007, 08:42
Jag vet oxå att vi diskuterade det här förra året, och att de flesta tyckte de var rätt dålig kvalitet på dem. MEN de är ju billiga och kan ju fylla ett visst syfte, men jag är rätt övertygad om att man får den kvalitet man betalar för.
Åsa, mälardalen zon 2
01-02-2007, 08:52
De funkar bra i vindstilla läge. Jag har några av de där små som är mera som en hylla med plastöverdrag i uterummet (fast köpta på Lidl) Plasten kan man dock bara ha på tidigt på säsongen jag brukar ställa dit mina fuchsior där när jag plockar ut dem ur vinterförvaringen, under plasten blir det något varmare och det skyddar mot lite nattfrost. På sommaren blir det dock för hett om man har plasten på så då är det bäst att ta bort den och mera använda den som en hylla och ställa blommor på.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.