Det finns så många arter att min livstid aldrig kommer att räcka till för att så dem .De fösta åren var jag lite orolig att det skulle ta "slut" .. det var ju så roligt ..men inte .. snarare sår jag mer nu än i början -så detta är en escalerande "sjukdom"
I början ville jag ha snygga rabatter bara, rosor stacks , småväxter man ser på liggande på knä var fåniga ,bladen oväsentliga, Färg och blommorna var viktigast
Rosor och vedartat, buskar ,träd blev intressantare och bladfärgerna började spela roll
Antalet rossorter översteg 100 , enbart bladväxter odlades o köptes en säsong , alpiner var fina , köpte knäskydd, om något räknades som icke härdigt i min zon måste jag testa just den
Dubbla former på perenner snygga sk flore pleno
Inget stod på rätt ställe -alternativ -bulldozer -eller flytta runt det mesta .. flyttade runt
Behövde större växthus , Vinterträdgård för övervintring av vissa sorter ,såg mer perspektiv , intresset för vissa arter o släkten ökar , svårgrodda frö mer intressanta än någonsin, "samlar"
Sår och pollinerar rosor
Enkla former intressanta , men gillar fortfarande de dubba , bättre gångar ,gamla rabatter renoveras, så många som möjligt blir upphöjda -rabatter som är lättare att sköta , tar bort spridare, flyttar, odlar i grus
Ständigt MER växter
För andra är det säkert en annan historia