Gurkan
Jag odlar mycket plantor i 9x9cm krukor som jag hanterar i brätten som rymmer 4x6 krukor. Eftersom jag inte fått tag på några passande brickor till dessa brätten har jag ett litet elände med att vattna och hantera dem.

Willab har underbevattningsbord som skulle kunna funka men det är inte riktigt det jag söker. Jag vill ha separata brickor som passar till brättena men dom verkar vara omöjliga att få tag på.

Storleken på brickan skall vara ca 35x52 cm.

Några tips var man kan hitta såna brickor ??

Krukor och brätten har jag köpt hos Lindbloms Frö men dom har tyvärr inga passande brickor ... fabrikatet är Göttinge.
Åsa, mälardalen zon 2
Antar att det är Göttinger (=Goettinger) du menar.

Hermann Meyer saluför det märket. De säljer ganska mycket grejer men det jag hittar vid en snabb koll är att de har en bricka som är något mindre än det du söker Size 50x32x6cm (Item No.: 749112), samt en bricka som är "Size 60x40x6cm, non-perforated base" (Item No.: 749114)

Hermann Meyer

(om man nu inte vill köpa direkt från tyskland kan man höra med ÖSPAB de saluför Hermann Meyers produkter och de finns i Skåne)
Gurkan
Tack Åsa. Naturligtvis är det Göttinger jag menar.

Tycker ändå det är märkligt att det inte finns brickor anpassade till dessa brätten, det är väl ändå nån slags standard med dessa 9x9 krukor ?

Den på 60x40 skulle kunna funka bra, mina bord och hyllor är 60x120 så det passar ju bra till tre brickor. Ska kolla med ÖSPAB, det ligger här i närheten.

1000 tack.

Nån som har några fler tips ?? Säg gärna till isåfall ...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon