Full version: Kolanöt
Christoffer
Är det någon som känner till några fler svenska sidor som säljer pulvriserad kolanöt? För hittills hittar jag bara Häxans Hus och en
del shops som säljer kolanötsextrakt i kapslar.

Har sambeställt med en annan odlait från utlandet, och nu börjar
mitt kolanötspulver ta slut, så jag försöker hitta en försäljare av
detta goda, (om det blandas med socker och mjölk) och då helst
inom Sverige, och till bra pris.
KURT
Om du ändå skall köpa det på nätet så har det väl ingen betydelse vilket land du köper från? Så länge du köper inom EU så slipper du i alla fall moms + tull.
Christoffer
Ja, egentligen inte, men det känns ju alltid säkrare med brev inom Sverige, än att det passerar länder, då det ibland kan komma bort (fast det kan det förstås göra inom Sverige också)

Men frågan är... hur kommer det sig att pulvriserade kolanötter inte finns på hälsokosten och över huvud taget är mera utbrett i samhället?
För det känns som att det inte bara kan vara jag som avgudar denna smak och även dess verkningar på kropp och själ, vilket får den att
ställa sig som kung över kaffe och té (alltså andra koffeinhaltiga drycker).

Dock undrar jag hur kolanöt i kaffe skulle vara.
Jag gillar kaffe, men jag är överkänslig för koffein, men det kan vara värt
ett försök, på det sista jag har.
ingrid fuxwall
Du beskriver detta helt lyriskt så jag undrar självfallet hur det smakar - berätta snälla!
Christoffer
I mjölken och med sockret smakar det något som påminner om fudge, men ändå med den säregna smaken av kola. Idag ska jag göra en sockerlag till min smaksatta vodka, som har fått dra i kola och sarsaparill, så får man se hur det smakar. Jag undrar hur mycket sockerlag jag egentligen ska lägga i bara. Det får inte bli för mycket och inte för lite.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon