oskar_d
Hej!

Jag är en industridesignstudent som för tillfället är arbetar på ett projekt i samarbete med Flymo, mest kända för sina svävargräsklippare.

Projektet går ut på att utveckla en ny produkt för trädgården som antingen angriper problem inom bevattning eller städning av trädgården. Exempel kan vara beskärning av träd, rensning av ogräs, överbevattning...

Därför skulle jag vilja veta vilka problem ni stött på inom dessa områden. Tunga arbeten som kan göras lättare, tråkiga arbeten som kan göras roligare osv. Inget problem är för litet, inget problem är för stort!!

Tack på förhand!
Oskar
kerstin z5-6
japp -jag har massor av behov
1. en minimotorsåg med elstart och STARTKNAPP -ej väga mer än 2kg
alla sådana verktyg , röjsågar med nån sorts funktion -inte de med plastsnören .. utan de som kan röja ..har producerats enbart för 25 åriga muskelmän
så kan kan direkt tillägga

2. mindre röjsåg samma funktioner s.o

3. Något vettigt verktyg att rensa grusgångar med -gärna där man kan stå upprätt när man gör det

3. Sekatör för handstorlek 5- 6 1/2

4.En smal kratta -2dm blad i övrigt samma utseende som en vanlig metallräfsa med raka tänder -till rens av perennrabatter

min är för barn .. skaftet är av ..o snart är krattan slut .. hitta en nu verkar ogörligt -de sk Roskrattorna är för breda
Lena i Torslanda
Kan bara instämma i det Kerstin säger . Verktyg som inte kräver muskelmassa och jag är def. inget klent fruntimmer.
En liten behändig motorsåg skulle uppskattas hos mig. Låg dB är också ett önskemål samt míljövänlig drift.
Mia, zon 3
Kan tillägga en elektrisk häcksax (ej för tung, så klart), med "enhandsgrepp". Så här:

För att få bra manövrering tänker jag mig att den skulle fästas runt underarmen, så det blir som en "förlängd arm". För att inte andra handen skulle hamna ivägen kan man ha kontrollen i den.

I övrigt håller jag med om mindre buller och mer miljötänk!
Ally
Hand-spade/kratta/ogräsrensnings verktyg etc. för små händer!