malin72
jo idag kom dom nya rören upp och kungsljusen flyttades...dom stog under rör förrut med men nu med dom nya....
det hände nåt skojjigt dom stora bladen reste sig ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
så nu är frågan eftersom att jag inte vet hur dom ska bete sig,
ryser dom av at dom blev flyttade laugh.gif laugh.gif eller trivdes dom bättre under detta lysrör coolwhite 840.....det blev som att det smällde till wub.gif wub.gif wub.gif
Lady Hamilton
Nya rör lyser bäst laugh.gif Kungsljusen "jublar" av glädje....
malin72
CITAT (Hamilton @ 03-02-2007, 18:37)
Nya rör lyser bäst laugh.gif Kungsljusen "jublar" av glädje....

jo men dom andra lysrören var ju också nya.....jag skev i lysrörs tråden att jag fått en massa rör från sambon,men hade ju bara en armatur,nu efter ett par veckor fick jag armaturer av honom och satte dit andra rör...
fick 4 olika sorter som var till växter wub.gif wub.gif

men jag håller på att lägga in en bild så snart får ni se om ni tycker att det ser ut som det ska smile.gif
kerstin z5-6
Vissa lyser ju bättre .. snart ser du inte ut längre - laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 03-02-2007, 19:19)
Vissa lyser ju bättre .. snart ser du inte ut längre - laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

laugh.gif laugh.gif jo tack du.... rolleyes.gif
men jag sa ju nu när jag tittade efter att jag skulle prova dom olika på olika hyllplan för att kunna kanske se någon skillnad och snart när bilden kommer om det ser bra ut...då kan jag ju säga att kungljusen trivs bra i
coolwhite wub.gif tongue.gif tongue.gif tongue.gif
kerstin z5-6
stämmerju bra -de är rätt coolwhite
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Lady Hamilton
laugh.gif laugh.gif laugh.gif Där fick du till det kerstin!
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 03-02-2007, 19:38)
stämmerju bra -de är rätt coolwhite

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif oj oj vänta jag ska bara torka tårarna
tongue.gif jaha men vilka smarta frön du har skickat till mig då laugh.gif laugh.gif
malin72
här kommer bilden wub.gif
kerstin z5-6
Hihi -de har de där knollriga karaktärsbladen framme nu ser jag .. du kan nog omskola dem till veckan smile.gif
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 03-02-2007, 21:57)
Hihi -de har de där knollriga karaktärsbladen framme nu ser jag .. du kan nog omskola dem till veckan smile.gif

jaha ok wub.gif då ska jag göra det då...det går snabbt här nu tongue.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon