Merlin
Nu när jag har planterat om min svärmorstunga (ser ut som bajonettlilja fast jättelåg) så fick jag en del plantor över. Jag skulle garna vilja byta dom mot sticklingar av något slag eller fröer. Krukväxt eller utomhusväxter spelar ingen roll.. smile.gif
Merlin
Ingen som vill byta....men den kanske är jättevanlig i handeln eller så är jag den enda som gillar denna växt? blink.gif Kanske har jag en konstig smak rolleyes.gif laugh.gif tongue.gif ?
Alexander-VG-zon3
den är jätte vanlig i handeln smile.gif
Gåsis
Tja, vanlig kanske men dyr. Jag tycker nog den är bytesvärd. Hade slagit till direkt förra året. Innan jag köpte två stycken för 89:- styck. Om jag gillar dom? Ja wub.gif

/Åsa
Merlin
Tack Gåsis, dina ord värmer wub.gif wub.gif Det är precis vad jag trodde att dom var dyra. Jag har inte tänkt att få nåt häftigt i byte eller så utan bara lite frö eller nån annan växt, jag har inte så mycket pengar att köpa frö och växter för och hade hoppats att svärmorstungan skulle vara ett attraktivt bytesobjekt just p g a att den är rätt dyr i inköp!
Fenja
Jo, jag kan tänka mig att byta, vi kan väl återkomma lite längre fram?
Mvh
Fenja
Merlin
Javisst fenja vi ska ju byta pellisar också.... smile.gif Din stickling av Attar of rose står här i ett vattenglas och väntar på dig!
ingrid fuxwall
Svärmors tungan är en suverän växt!
Den jag har och dess barn, kommer från den jag fick från min farmor och hon dog 1974.
Menar att det skottet jag fick från farmor i början av 70 talet fortfarande lever och mår bra.
Fenja
CITAT (Merlin @ 03-02-2007, 22:40)
Javisst fenja vi ska ju byta pellisar också.... smile.gif Din stickling av Attar of rose står här i ett vattenglas och väntar på dig!

Härligt! wub.gif Jag kan inte klippa av mina och ställa på rotning ännu, de har lankat så, jag tar sticklingar andra omgången som kommer ut, så blir de bättre.
Mvh
Fenja
Merlin
Min svärmorstunga finns också sedan länge i släkten, jag ärvde den efter min "plast-svärmor" som har haft den så länge jag kan minnas. Den är helt otrolig och förökar sig enormt. Varje vår när planterar om den så är krukan sprängfylld med nya plantor smile.gif
Fenja
Det låter som mina Aloe Barbadensis - läkealoen!! Finns bäbbar till intresserade smile.gif . Byter gärna!
Mvh
Fenja
Merlin
Har tyvärr redan aloen men byter gärna mot nåt annat smile.gif
Gertie
Jag byter också gärna. wub.gif
Återkommer med vad jag har att byta med.
Merlin
--har även två små plantor av kameuforbia att byta...+ sp ionatha (den blåa med gul mitt och små blad) - har 4 plantor av den samt sp mini vit smile.gif
Fenja
Intresserad av sp ionatha wub.gif
Mvh
Fenja
Merlin
Fenja hur många ska jag lägga undan åt dig?
Och Gertie - om du är intresserat av sp ionatha kan jag lägga undan en planta åt dig med - eller blad om du vill!
Fenja
En blir jättebra tack! wub.gif
Mvh
Fenja
Gertie
Ja tack, jag tar också gärna en SP ionatha.
PM:ar dig vad jag har att byta med.
Merlin
Nu är det bara en svärmorstunga kvar + 2 sp ionatha. Någon mer som vill byta smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon