Ciczi
Hej

Tänk om det var vår snart i vårt långa land så kunde kanske folk sluta träta med varandra...

Det verkar som om jord, frisk luft och fågelkvitter är någon slags drog här på odla. När vi inte får den i oss blir vi sura och då hoppar vi på varandra.

Ciczi
*Stintan*
Klart jag oxå vill att folk slutade träta men annars får det för min del gärna vara vinter en månad till. Här har det bara varit snö lite drygt en vecka, men den håller så sakteliga att töa bort nu tyvärr, för det blev så ljust och fint och rent när allt det vita kom o la sig överallt. Det va så fantastiskt vackert i skogen och på marken utanför huset där jag bor. Nu syns det redan vad som göms i snö.........

Men jag tror att ljuset gör oss alla gladare och det får vi ju bara mer o mer av för varje dag nu och fåglarna kvittrar för fullt där ute wub.gif
Rossi
Den är på väg! Hos oss blommar snödroppar och vintergäck och krokusarna visar färg. De röda pionskotten har börjat att titta upp. Idag har vi haft strålande solsken och ca. 9 grader varmt. Det ger i alla fall en föraning om våren! smile.gif
KarinWikman
CITAT (ciczi @ 03-02-2007, 20:56)
Hej

Tänk om det var vår snart i vårt långa land så kunde kanske folk sluta träta med varandra...

Det verkar som om jord, frisk luft och fågelkvitter är någon slags drog här på odla. När vi inte får den i oss blir vi sura och då hoppar vi på varandra.

Ciczi

Misströsta inte.....våren är på G tongue.gif och ljuset har börjat återvända. Livet är skönt!
Alba
Tänk när våren kommer och det blir varmare och ljusare och sommaren ligger på lut. Då tror jag att de vänliga sinnena återvänder. Vi får stoppa fingarna i jorden och gräva om lite.
Ophelia
CITAT (Rossi @ 03-02-2007, 21:07)
Den är på väg! Hos oss blommar snödroppar och vintergäck och krokusarna visar färg. De röda pionskotten har börjat att titta upp. Idag har vi haft strålande solsken och ca. 9 grader varmt. Det ger i alla fall en föraning om våren! smile.gif

Hmmmm....låter härligt smile.gif

Nåja...fåglarna börjar vakna när jag ska åka till jobbet smile.gif
torvan
Våren är på g! Satt i en härlig vårsol och tittade på min sons bandymatch.Jätteskönt rolleyes.gif torvan
Alexander-VG-zon3
i dag har det varit vår här ,
blommande krokusar,snödroppar och andra lökar som kommer med blad , +14c i söder +10c i norr , blå himmel och värmande sol . nyckelpigor och flugor och spindlar hittar man sparsamt , krukväxterna är ute och nästan frostfria nätter m.m. wub.gif underbart , men kylan ska ju komma igen . går upp och ner varmt kallt varmt kallt
ingrid fuxwall
Våren har, fast kanske bara för tillfället, i Ljungskile.
Snödroppar, vintergäck och vårljuset.

Är ju tveksamt om stridigheterna försvinner på Odla men hoppas kan man ju alltid rolleyes.gif

ingrid
Castea
Jag längtar också...

Litet vårljud till er i vinternatten:

Blåmes

Bofink

Gök

Koltrast

Lärka

wub.gif wub.gif wub.gif
Blomstertanten
Vårkänslorna börjar vakna !
Takdropp och solsken och fåglarna håller vårkonsert wub.gif
Castea
Tänk när lärkan slår över åkrar där det gröna börjar titta upp igen! wub.gif
Blomstertanten
CITAT (Castea @ 03-02-2007, 23:05)
Tänk när lärkan slår över åkrar där det gröna börjar titta upp igen! wub.gif

Det gröna har ju varit uppe sen i oktober ! laugh.gif tongue.gif
Fenja
Idag är det faktiskt vår i luften! smile.gif Lite disigt solsken, inte iskalla vindar och småfåglarna håller konsert i träden.
Mvh
Fenja
Ralf
Jag fick rensa stuprören igår för det var så mkt skit i dem o smältvattnet ville ner.
Sitter o funderar på när man törs klippa äppelträden, men man bör nog vänta minst 1½ månad till....
Monica M zon 4
Var ute och kollade lite i växthuset. Kändes riktigt skönt där inne. Började bli smått sugen på att bära ut lite växter och värmefläkten. Men sansade mig och insåg att det faktiskt bara är februari!

Har sått massor av perenner och ställt ut i drivbänkarna. Har sått lite sommarblommor också som står inne. Pelargoniorna jag sådde förra helgen har redan kommit upp. Längtar efter våren!!! smile.gif
Fenja
Så här ser väderprognosen ut här:

Mera SNÖ år folket! Hoppas verkligen att de gissar rätt den här gången! smile.gif
Mvh
Fenja
stennie
Både igår och idag var jag ute på lång promenader i "vårsolen" det har varit 2 underbara dagar. wub.gif
I trädgården blommar Julrosor,snödroppar och vintergäck. wub.gif
Nyckelpigorna kryper yrvaket omkring! wub.gif

Snart är det vår!! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon