|
Gossen Ruda
03-02-2007, 20:58
Jaha, då har jag genomlidit första kvällen. Observera att detta skrivs innan omröstningen är klar, ganska ointressant att titta på. Resultatet kommer väl nån gång. Mina kommentarer:
1. Blek sångerska och melodi. 2. Bra men fel forum. Inte en chans. 3. Helt ok 4. ??? Mamma mia. Nåja, nån skall komma sist. 5. Behållningen var dom snygga tjejerna. 6. Kanske 7. Inte så pjåkig. Bara ben kanske hjälper till. 8. Inte dum. Min 2:a.
KarinWikman
03-02-2007, 21:07
Jag har inte genomlidit detta *skrattar* och tänker inte utsätta mej för det heller, det finns roligare saker att göra än att "lida"
Piccante
03-02-2007, 21:07
Tittade inte alls, men slölyssnade på radio. Ingen låt gjorde något bestående intryck tycker jag  Men det brukar var mycket bottenskrap i uttagningarna, förhoppningsvis får de ihop ett hyfsat startfält till finalen så man kan se på den. Men Stefan Anderssons låt var nog inte helt fel... (hör reprisen nu).
Konstigt att de inte hade bättre låtar/artister i första programmet. Detta gav ju inte mersmak precis.
Ingen av låtarna var en riktig så där Yessss. En del mycket fina men i andra sammanhang.
1. Elin Lantto gav mig inget
2 . A-sson o Gibson. Fin låt, gillar den men slår nog inte här.
3. Anna Book - fart, fläkt och rytm. Jag gillar Anna Book.
4. Addis Black .. - lät som japanska. Nej tack.
5. Andreas Lundstedt. Gav mig inget. Bara en söt kille.
6.Tommy Nilsson - jag gillar låten men frågan är hur den slår som schlager.
7. Sofia - nej . Helena Paparizou hade gjort den låten rättvia.
8. Uno Svenningson o Irma Schuls- fin låt. Schlager njae.
Blomstertanten
03-02-2007, 21:14
Nästa år ska nog jag vara med ! För man behöver inte kunna sjunga alls Säger bara Addis Black Widdow !!! Det skar verkligen i öronen av all falsksång !
Snöflinga
03-02-2007, 21:43
CITAT (Blomstertanten @ 03-02-2007, 21:14) Nästa år ska nog jag vara med ! För man behöver inte kunna sjunga alls Säger bara Addis Black Widdow !!! Det skar verkligen i öronen av all falsksång !  Lovar att rösta på dej då  Nej, några höjdare tyckte jag inte att det var denna gången, men det blir nog bättre framigenom
zaaritha
03-02-2007, 22:00
Tittade inte! Brukar bara kolla sälva finalen!
Jag tycker det var rätt låtar som gick till final. Resten var bara skräp.
Jag var tvungen kolla på Aftonbladet - nöjd
Töcke rat  Save my soul /B
zaaritha
03-02-2007, 22:10
Töcke rat?
Tommy Nilssons låt var verkligen jättefin. Anna Books låt var ej intressant för mig.
Andreas Lundstedts låt var läcker. Det var rätt mycket George Michael över både honom och låten. En typisk nutida schlagerlåt - många av finallåtarna brukar låtar så i stora grand prix sen.
Addis Black Widow - vilken besvikelse. Deras skiva (den med Wait in summer, Comes around goes around) är så bra, och så detta skräp i kväll.
Uno S verkade ha fått Bono-komplex. Visst liknade han Bono väldigt mycket med frisyren ihop med glasögonen.
KarinWikman
03-02-2007, 22:49
CITAT (bejron @ 03-02-2007, 22:07) Töcke rat  Save my soul /B Låter som mitt ursprungstungomål *skrattar* Ja visst är det rat, det håller jag med om
Blomstertanten
03-02-2007, 22:59
Gav liksom upp efter falsksjungande ABW
Så jag har ingen aning om det var rätt låtar som gick vidare
*Stintan*
04-02-2007, 10:27
Brukar oxå bara titta på finalen.
Jag brukar lyssna på låtarna på radio på fredag kväll-dagen före de kommer i TV. Jag får en helt annan uppfattning när man bara hör låtarna.
Monica i Nässjö
04-02-2007, 11:04
Tänk, jag har hela livet trott att det heter- och stavat- igentligen. Trodde ni skrev fel och var tvungen att slå upp Jaja, det är inte bara frösådd man lär sig här
CITAT (monka @ 04-02-2007, 11:04) Tänk, jag har hela livet trott att det heter- och stavat- igentligen. Trodde ni skrev fel och var tvungen att slå upp Jaja, det är inte bara frösådd man lär sig här  Visst lär man sig mycket här på Odla, både viktiga och mindre viktiga saker, allt från jordbruk till ordbruk Trevligt att jag kunde vara till nån hjälp!
Nej, jag tittade inte igår, var på fest istället. Men oftast brukar jag titta och tycker att det är kul med all glamour, artisteriet osv. Klart att jag inte gillar allt, men tycker "melodifestivalen" (heter det så?) som sådan är kul och opretantiös underhållning. GITA
netaave
04-02-2007, 12:17
Jag tittade i år för att det var två artister vi "känner" Elin Lanto tävlade samtidigt och i samma klubb som sonen i början av 90-talet och Andreas Lundstedt har jag haft på dagis. Det är egentligen ingen av låtarna som sitter kvar i huvudet idag. Anna lever väl mycket på sin "Le´ts dancemedverkan" ännu, men visst tjejen sjunger bra men verkade lite andfådd. Nervös kanske. Tommy Nilsson är väl ganska förutsägbar? Andreas tyckte jag hade lite väl mycket 70-talsdisco över sin låt. Elins tyckte jag man hörde direkt att det inte var något för schlagern, blev förvånad när hon gick vidare. Dom andra minns jag knappt.
Sailor Pluto
04-02-2007, 14:00
Är det nån mer än jag som längtar efter After dark den 24:e? Då får man åtminstone se en riktigt bra scenshow  .
Margaretha
04-02-2007, 14:54
CITAT (Gossen Ruda @ 03-02-2007, 20:58) Jaha, då har jag genomlidit första kvällen. Observera att detta skrivs innan omröstningen är klar, ganska ointressant att titta på. Resultatet kommer väl nån gång. Men varför titta om det är ett lidande? Kommer inte att titta alls. Känns helt ointressant. Låt bli! Hyr en film eller ta en kvällspromenad i stället! Dessutom har jag personligen stora problem med att orka höra och se den egotrippade programledaren Luuk. Han är nog - tillsammans med Adam Allsing - det mest påfrestande som TV hittat!
Gossen Ruda
04-02-2007, 15:04
CITAT (Margaretha @ 04-02-2007, 14:54) CITAT (Gossen Ruda @ 03-02-2007, 20:58) Jaha, då har jag genomlidit första kvällen. Observera att detta skrivs innan omröstningen är klar, ganska ointressant att titta på. Resultatet kommer väl nån gång. Men varför titta om det är ett lidande? Kommer inte att titta alls. Känns helt ointressant. Låt bli! Hyr en film eller ta en kvällspromenad i stället! Dessutom har jag personligen stora problem med att orka höra och se den egotrippade programledaren Luuk. Han är nog - tillsammans med Adam Allsing - det mest påfrestande som TV hittat!  Av samma anledning som jag tittar på nyheterna trots att jag tycker det är exempelvis beklämmande när man ser bilderna från Irak, för att följa med vad som händer. Jag har märkt att jag är helt ute ur sammanhanget när artisterna diskuteras runt fikabordet på jobbet. Man får inte rygga för det obehagliga, det hjälper inte.
Monica M zon 4
04-02-2007, 15:16
Jag har inget emot att känna mig utanför när schlagersm diskuteras på jobbet. Jag vägrar att slösa bort min tid på såna program! Förresten är det inte svårt att hålla sig uppdaterad på vad som hänt eftersom det skrivs spaltkilometer i varenda tidning om spektaklet!
Margaretha
04-02-2007, 15:16
CITAT (Gossen Ruda @ 04-02-2007, 15:04) Man får inte rygga för det obehagliga, det hjälper inte.  Ett sånt hjältemod! Nyheterna är det svårt att hoppa över, men inte en schlagertävling, som i ditt fall är ett lidande! Förstår att du skämtar.
Nu har jag sett reprisen och en del låtar var ju riktigt bra. Tommy Nilssons förstås men även den Simon & Garfunkel inspirerade låt nummer två och sen nummer ett Elin nånting. Anna Books låt var heller inte helt dålig och hon gjorde verkligen det mesta av den, jag tycker att hon är supercool och kan konsten att bjuda på sig själv. Gita
Fizzgigg
04-02-2007, 16:04
I den deltävling som var igår tyckte jag hela arrangemanget mest liknade en amatörfilmad firmafest med karaokeinslag. Värdelös egotrippad programledare, låtar som både lät mer eller mindre hemska framförda av artister som i de flesta fall sjöng obetydligt bättre än luciatåg på dagis (eller Addis Black Widow som lät betydligt sämre än nyss nämnda luciatåg). Fullständigt patetisk deltävling men den enda fördelen att nu kan det inte bli sämre, i varje fall inte förrän det är dags för nästa deltävling.
CITAT (Fizzgigg @ 04-02-2007, 16:04) I den deltävling som var igår tyckte jag hela arrangemanget mest liknade en amatörfilmad firmafest med karaokeinslag. Värdelös egotrippad programledare, låtar som både lät mer eller mindre hemska framförda av artister som i de flesta fall sjöng obetydligt bättre än luciatåg på dagis (eller Addis Black Widow som lät betydligt sämre än nyss nämnda luciatåg). Fullständigt patetisk deltävling men den enda fördelen att nu kan det inte bli sämre, i varje fall inte förrän det är dags för nästa deltävling. Håller med dig. Jag brukar tycka att melodifestivalen är ett rätt OK lördagsnöje - men det här var inte bra. Instämmer till fullo i din sista mening.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|