Full version: Vad är detta?
AvalonC
När vi gick ner i källaren idag så kände vi en jättestark lukt av något, och där nere låg denna lilla krabaten...

Den har utsöndrat någon lukt i försvar, och det var inte svårt att nosa sig fram till vilken av våra "skitkatter" (kärleksfullt) som tagit in de då Julia STINKER!!!!

Men vad är det, ingen ekorre, men fick förslaget hemiln... är det någon som vet...
I alla fall är den jättesöt, men tyvärr godkänner vi inte att våra katter har egna husdjur....

Fenja
En liten mink? Hermelin eller något sådant tror jag. Så söt den är wub.gif
Mvh
Fenja
Fenja
Hermelin tror jag, jämför denna bild.
Minken verkar större och har längre svans.
Mvh
Fenja
Gossen Ruda
Det är en småvessla. Den är mycket lik hermelinen förutom storleken men på vintern är hermelinen alltid vit hos oss medans småvesslan kan vara i sommardräkt även på vintern i södra delen av landet. Hermelinen är gulvit på buken, småvesslan klarvit. Gränsen mellan det vita och bruna är skarp och jämn hos hermelinen men lite hackig på småvesslan. Källa: Däggdjur, groddjur och kräldjur, Kai Curry-Lindahl.
Fenja
Tur att vi har dig Ruda! wub.gif
Mvh
Fenja
Gossen Ruda
CITAT (Fenja @ 04-02-2007, 13:12)
Tur att vi har dig Ruda!  :wub:
Mvh
Fenja

Ja, och alla mina böcker. laugh.gif
Ralf
Intressant o bo på landet...
Men jag tycker att Avalon ska tillåta sina katter att ha egna husdjur. Man ska uppmuntra egna intiativ.
AvalonC
CITAT (Ralf @ 04-02-2007, 13:50)
Intressant o bo på landet...
Men jag tycker att Avalon ska tillåta sina katter att ha egna husdjur. Man ska uppmuntra egna intiativ.

Det skulle bli intressant när de känner att de vill ha en storebror och släpar hem en av tigrarna från Djurparken... *ler*

----------

Tack Ruda... *ler*
Wilmer
Är katten tvättad nu då... tongue.gif
AvalonC
Ooohhhh, den katten tvättar man inte för allt smör i småland...

Inte en droppe kommer på hennes (enligt henne själv) otoligt dyrbara päls...

Men hon är renligheten själv, klappar man henne och hon så mycket som misstänker att man kan vara lite smutsig så tvättar hon sig i en kvart efteråt...

Och hon luktar gott nu, men vill inte veta hur hon luktar i munnen efter att ha städat sig själv... *ler*

tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon