Full version: Mp3 spelare+musik
Iza
Hur gör jag för att få in mina vanliga CD-skivor till en Mp3-skiva?
Jag har en CD-spelare i bilen som också kan spela bla MP3. Jag skulle vilja ha min musik på MP3 istället för att behöva byta skiva ideligen. Hur gör man? Min son skulle fixa det till mig - Det är lätt mamma sa han. Men det funkade inte för honom. Han sa det vore lättare om man laddade ner muskien från nätet men jag vill ju ha mina skivor.
Ciczi
Hej Iza

Jag har ett program som heter Itunes, funkar på Windows också. Med detta kan man stoppa i CD skivan i datorn och sedan markerar man de låtar på skivan man vill ha konverterat till mp3. Skitlätt... Sedan när du har dem som mp3 så är det bara att rippa om dem på en annan skiva.
Itunes går att ladda hem från internet men jag har ingen adress till nån sida.

lycka till!

Ciczi
Iza
Tack för svaret! Nu kommer nästa dumma fråga. Vad är att rippa? blink.gif
Ciczi
Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar.... biggrin.gif

Rippa är samma sak som att bränna en cd-skiva. Dvs överföringen från dator till medium (cd-skivan i detta fallet)

Ciczi
Iza
Tack igen. Nu ska jag prova. wub.gif
grycken
Jag har för mig att rippa betyder att man konverterar ljudfiler från en CD-skiva till mp3- eller wav-format i datorn. När man har rippat klart bränner man de rippade filerna på en CD. Så brukar jag göra i alla fall.
Alba
CITAT (Iza @ 04-02-2007, 14:01)
Tack för svaret! Nu kommer nästa dumma fråga. Vad är att rippa? blink.gif

Då skulle du ha sett när jag skulle lära mig lägga in bilder på Odla.
Men om man inte frågar så lär man sig inte.
Alla är vi barn i början.
Pjater
Man kan rippa med windows mediaplayer oxå, jätte lätt faktiskt..
Iza
Alba!
Vänta bara! Det har jag inte vågat mig på ännu för det verkar så svårt.
Med bilder alltså. Får jag det här med MP3 att fungera så kanske jag börjar med bilderna. tongue.gif
Alba
CITAT (Iza @ 04-02-2007, 17:03)
Alba!
Vänta bara! Det har jag inte vågat mig på ännu för det verkar så svårt.
Med bilder alltså. Får jag det här med MP3 att fungera så kanske jag börjar med bilderna. tongue.gif

Jag lovar - klarar du MP3 så blir bilderna inga problem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon