|
marskattan
05-02-2007, 07:12
*garvar*
Tja när det framställs så här så är man ju nästan sugen på att svara: -Inget!!!
Säger jag som har hund och planerar att skaffa barn (utan målarfärg)....
Ja, vissa dagar önskar man förståss att man inte hade något utav det....
 Samtliga utflyttade numera, säger som i Liberoreklamen: Det känns tryggt!
Där ser ni.....man ska ha katt istället
CITAT (Reserv @ 05-02-2007, 07:45) Där ser ni.....man ska ha katt istället  :P
CITAT (Reserv @ 05-02-2007, 07:58) Väldigt avslappnad Den lär ju inte klösa sönder soffan i alla fall dom närmaste timmarna
stennie
05-02-2007, 08:32
Tja! va ska man säga, har erfarenheter av både barn,hund och katt och det ända jag har haft problem med är väl katterna som har klöst sönder tapeter och möbler Men jag hade inte velat vara utan någon av dom!!
CITAT (stennie @ 05-02-2007, 08:32) Tja! va ska man säga, har erfarenheter av både barn,hund och katt och det ända jag har haft problem med är väl katterna som har klöst sönder tapeter och möbler Men jag hade inte velat vara utan någon av dom!!  Var glad att du inte hade en man oxå!
stennie
05-02-2007, 08:58
CITAT (Ralf @ 05-02-2007, 08:51) Var glad att du inte hade en man oxå! Det hade jag, men den första var så besvärlig så han bytte jag!
CITAT (stennie @ 05-02-2007, 08:58) CITAT (Ralf @ 05-02-2007, 08:51) Var glad att du inte hade en man oxå!
Det hade jag, men den första var så besvärlig så han bytte jag!  Ja det är ju bra att dom är utbytbara. Påminner mig om gammal historia: Kvinna sade till kollega. -hela mitt liv har bestått av tjat. ”sträck på ryggen, tugga inte maten med öppen mun, rapa inte osv”. När jag äntligen fått ordning på min man kom föddes barnen.
*Stintan*
05-02-2007, 09:04
Fniss, tur man har sluppit uppleva nåt sånt trots både barn o hund o katt. Den enda som förstört något, förutom jag själv då, är nog katten
Fialotta
05-02-2007, 10:49
CITAT (AnitaGg @ 05-02-2007, 05:39) Himmel o plättar
herkules
05-02-2007, 11:17
två av mina hundar delade på en hörnskinnsoffa när de var små, det var inte så mycket skinn kvar när de var klara. jag och mannen skickade ut soffan genom balkongen en sen kväll. enklast så - sen var det bara att samla ihop spillrorna och gå till soprummet - dagen efter kommer grannen och frågade om vi var osams eftersom möblerna kom ut balkongvägen... skärmkablar har gått åt, stolsben, bordsben, knoppar på byrån.
kom in i äldsta dotterns rum (när hon var liten), det var så tyst så jag undrade vad hon höll på med. då hade hon målat elementet i olika färger, alldeles randigt var det. snyggt tyckte jag så det fick vara.. sen när vi flyttade flera år senare så målade jag elementet tråkvitt igen.
kvinna frågar barn om dom vill ha en kattunge -nej, svarar barnen, mamma vill inte att vi har djur inne. -men er pappa då? -ja han får komma in.
stennie
05-02-2007, 11:24
CITAT (Ralf @ 05-02-2007, 11:18) kvinna frågar barn om dom vill ha en kattunge -nej, svarar barnen, mamma vill inte att vi har djur inne. -men er pappa då? -ja han får komma in.
CITAT (herkules @ 05-02-2007, 11:17) ..... dagen efter kommer grannen och frågade om vi var osams eftersom möblerna kom ut balkongvägen...
Eva i Skåne
05-02-2007, 15:10
Bilden av de glada barnen får mig att tänka på ett par företagsamma barn till en ungdomsvän. Hon hade köpt ett flak med ägg och låtit stå framme över natten. De morgontidiga barnen hade knäckt alla äggen på köksbordet och hällt på en påse mjöl och satt och rörde runt. Jag tror dom såg så glad ut
Björken
05-02-2007, 15:57
CITAT (Eva i Skåne @ 05-02-2007, 15:10) Bilden av de glada barnen får mig att tänka på ett par företagsamma barn till en ungdomsvän. Hon hade köpt ett flak med ägg och låtit stå framme över natten. De morgontidiga barnen hade knäckt alla äggen på köksbordet och hällt på en påse mjöl och satt och rörde runt. Jag tror dom såg så glad ut  Det är sådant som kallas kreativitet...............eller? Snacka om att man behöver dyra leksaker till barnen.
CITAT (Eva i Skåne @ 05-02-2007, 15:10) Bilden av de glada barnen får mig att tänka på ett par företagsamma barn till en ungdomsvän. Hon hade köpt ett flak med ägg och låtit stå framme över natten. De morgontidiga barnen hade knäckt alla äggen på köksbordet och hällt på en påse mjöl och satt och rörde runt. Jag tror dom såg så glad ut  Jo, men sånt är ju kul. När min äldsta dotter var 2 år (hon var en företagsam dam redan i unga år) så hade hon lite skoj en morgon när jag låg och sov. Hon tömde alla torrvaror i skafferiet .... socker, mjöl, havregryn, kakao o.s.v. i en stor 10-liters hink. Sen satte hon hinken på sin lilla BRIO-spis och rörde ihop hela klabbet
svar på frågan HUNDAR!!!! har en katt oxå - barn är jag tack o lov för gammal för att skaffa fler!
Hemma hos oss var det en företagsam man som hade ut ca 15 m toapapper på golvet sen stoppade han ca 1 meter i toastolen och spolade. Den yngre mannen som var med höll på att skratta på sig när allt papper åkte upp från golvet och ner i toastolen. När vi skulle göra om det kom min hustru o frågade vad vi höll på med...
Blomstertanten
05-02-2007, 22:04
CITAT (Ralf @ 05-02-2007, 19:02) Hemma hos oss var det en företagsam man som hade ut ca 15 m toapapper på golvet sen stoppade han ca 1 meter i toastolen och spolade. Den yngre mannen som var med höll på att skratta på sig när allt papper åkte upp från golvet och ner i toastolen. När vi skulle göra om det kom min hustru o frågade vad vi höll på med...
CITAT (Ralf @ 05-02-2007, 19:02) Hemma hos oss var det en företagsam man som hade ut ca 15 m toapapper på golvet sen stoppade han ca 1 meter i toastolen och spolade. Den yngre mannen som var med höll på att skratta på sig när allt papper åkte upp från golvet och ner i toastolen. När vi skulle göra om det kom min hustru o frågade vad vi höll på med... Fick läsa 2 gånger innan jag förstod vem den något äldre mannen var
Å hua Situationen på den undre bilden har jag själv upplevt i maj -89. Hade en målare hemma under två veckors tid, all färg var vattenbaserad utom en 10L burk med takfärg. Den burken blev målet för min 2½ åriga dotter som en tidig lördagsmorgon tyckte hon skulle fixa lite av jobbet åt målargubben. Det gick åt två flaskor lacknafta att göra rent möblerna och vardagsrum och hall fick vi tapetsera om
CITAT (Ralf @ 05-02-2007, 19:02) Hemma hos oss var det en företagsam man som hade ut ca 15 m toapapper på golvet sen stoppade han ca 1 meter i toastolen och spolade. Den yngre mannen som var med höll på att skratta på sig när allt papper åkte upp från golvet och ner i toastolen. När vi skulle göra om det kom min hustru o frågade vad vi höll på med... Testa samma sak med en vakuumtoalett!  (Gärna en som är lite knas med så att den suger alldeles för länge.) Det har jag varit med om på en campingtoalett, bara att ta pappersänden från hållaren och trycka på knappen. Hysteriskt roligt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|