malin72
jag vet att det finns många inom sjukvården här så jag hoppas på att ni kanske kan råda mig lite wub.gif

år 2001 hittade man aortainsufficiens på mig,det samt stresshjärta gör att jag äter betablockare...

nu är det så att jag i nov började med en medicin som heter Lyrika....jag fick onti lederna och trodde att det var tabletterna,så jag slutade att ta dom,nu när det är i feb har jag fortfarande så ont i mina leder speciellt i fötterna(viker mig nästan när jag ställler ming upp)särkillt om jag sovit....nu även i fingrar och händer

om det varit biverkningar så borde det väl släppt nu unsure.gif

mina ben domnar bort snabbt får byta ställnigng hela tiden även armar och händer domnar bort,

när jag låg på sjukhus sa dom åt mig att jag skulle kolla upp det med jämna mellanrum...har inte vågat och haft tider som inte gått att göra arbets ekg ännu...nu när jag träffade sambons läkare så börjar jag undra
kan det vara så tro att det inte alls var medicinen,kan det vara så att jag blivit värre unsure.gif

kan tillägga att det finns reumatiskt i familjen,mormor,mamma,moster
min mormor hade en mekanisk klaff unsure.gif

ska jag skjuta upp det eller är det varnings signaler sad.gif sad.gif
vad tror ni
Gossen Ruda
Inget direkt svar på din fråga men om du undrar över något läkemedel så rekommenderar jag fass.se där man kan hitta Lyrica.
*Stintan*
Inte för att jag är sjukvårdskunnig men du ska såklart gå till din doktor om du är orolig eller undrar. unsure.gif
Jejja
Jag tycker så här - är man orolig för något så ska man kolla upp det. Antingen är det inget och då slipper man oroa sig i onödan, och är det nåt så vet man i alla fall vad man ska oroa sig över...
Lycka till!
Alba
Om du slutade med medicinen utan läkares inrådan bör du nog ta kontakt med läkaren igen.
Du känner dig orolig som jag förstår och då ska du inte vänta.
malin72
CITAT (Alba @ 05-02-2007, 14:06)
Om du slutade med medicinen utan läkares inrådan bör du nog ta kontakt med läkaren igen.
Du känner dig orolig som jag förstår och då ska du inte vänta.

nej då han visste om att jag slutade och hur jag trappade ner,men han sa att jag skulle känna skillnaden direkt wink.gif äsch jag är tyvärr en sådan person att jag tror att det kan försvinna om jag låser mig och inte tänker sad.gif sad.gif dags att ändra sig unsure.gif
kerstin z5-6
OM , det är så att du har reumatiska problem i släkten OCH har dessa symtom , är det bra att uppsöka läkare .Inte skjuta upp det -de läkemedel du ev behöver kan ju bromsa sjukdomen -och du får mindre värk
Gå till doktorn !..
smile.gif
malin72
jo det är nog dags wink.gif wub.gif wub.gif tack för att ni puttar iväg mig wub.gif
Lady Hamilton
wub.gif wub.gif "put" putt" se så marsch i väg till doktorn.......hjälper till att putta på smile.gif
Alba
CITAT (Hamilton @ 05-02-2007, 14:41)
wub.gif wub.gif "put" putt" se så marsch i väg till doktorn.......hjälper till att putta på smile.gif

Ja putt putt - inte tveka nu Malin.
Vi förväntar oss ett besked att du ringt tongue.gif
malin72
tack wub.gif måste tyvärr vänta tills imorgon bitti dom har ett så jobbigt system här sad.gif
ninnisky
Marsch iväg med dig till doktorn - säger jag också! Reumatism kan man kolla relativt enkelt med ett blodprov.

Vi vill ha rapport efter läkarbesöket wub.gif Är ju rädda om dig wub.gif förstår du väl!
Boxer

Även jag ger dig en putt i den riktningen. Hoppa in så kör jag dig!
malin72
tack tack alla har precis haft ett långt samtal med min mor hon puttade hon med biggrin.gif

Boxer jag antar att det var en bild på en bil med också eller unsure.gif den syns inte längre,men kom gärna hit du och kör mig,vi kan ta en fika på vägen wub.gif smile.gif
malin72
så nu har dom ringt upp och jag fick en tid den 13 smile.gif
duktiga jag tongue.gif tongue.gif jag ringde smile.gif
så då blir det remisser till olika ställen...men hon sa till mig att vissa saker försvinner inte av sig själv och att det är nog bättre om jag ringer,förstår inte vad hon menade sleep.gif biggrin.gif
Alba
Braaa Malin.
Nu är du en bit på väg.
Anma
Bra där! wub.gif smile.gif
Betty
Bra jobbat Malin! smile.gif
malin72
Tack wub.gif wub.gif
Eva St
Kanonbra Malin och var rädd om dig. Här kommer en blomma för att du tagit dig i kragen och fixat en tid

Eva St
malin72
tack för blomman Eva wub.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon