ljusblo
rolleyes.gif Så här års så längtar i alla fall jag en hel massa till våren.
Sitter ni andra precis som jag och läser trädgårdstidningar, beställer fröer och planter och funderar och funderar på vad man ska sätta nävarna i detta år.
Jag har min damm vid min sommarstuga....6 mil dit.
Min damm är sisodär 90 kvadrat....och där bor 39 fiskar.
Detta är vad som kommer hända där under 2007.

* Sista hörnet på dammen ska gjutas.
* Ett nytt rengöringsverk ska byggas i en 400 liters tank som är inköpt.
* Min golfbana (12 hål....16-44 meter) ska färdigställas.
* Bron över dammen ska breddas och ledstängerna ska bli lägre.
Sen ska alla mina rabatter bli snäppet finare än förra året.

Titta gärna in i mitt album....
Nu vill jag höra vad ni längtar efter just nu.....
ogräset
Hur mycket längtar vi ?

Så mycket att det ej går att skriva. När man kan sitta vid dammen titta på fiskarna och höra vattenporlet, läsa en trädgårdstidning och planera.

Var inne i förrådet idag och matade fiskarna jag tror att de längtar ut också. Just nu är det is på dammen men jag hoppas att grodorna som övervintrar där klarar sig.

Birgitta wub.gif
karjo
Jag längtar så häääär mycket! l------------------------------------------------------------------l (håller ut armarna) !!!

Mest längtar jag efter att kunna ha dörren öppen så att både vi och katten kan springa ut och in som vi vill och för att då har vår bebis kommit och den och jag ska bo på en filt på gräset eller på altanen har jag tänkt!

Så mycket trädgårdsprojekt vet jag inte om jag kommer hinna i sommar, men jag hoppas att det blir lite fina tomater och sallad iaf. smile.gif Och björnbär som man kan äta direkt från busken!
TobbeGarden
Ja halva Februari har ju snart farit förbi . Skidsemester v12 sen är det Vår ..
stennie
Längtar jääääääääääätte mycket,men snart är Mars här, så våren är på G. yahoo.gif
Maggan H
Håller med ovanstående talare, kan inte beskrivas i ord vad jag längtar! På lördag ska det bli + grader och sol, jag sa till maken igår , 'då kan vi nog sitta ute i en lugn hörna'... Blicken jag fick talade om att han trodde det hade slagit över, för snödrivorna ligger ännu höga på sina ställen. Men dammen börjar tina fram, och eftersom pumpen går kan man höra vattenporlet, så härligt!
ljusblo
bravo.gif Nu är väskorna och allt annat packat så nu blir det sömn i några timmar och sen ut till stugan för första gången i år.
Jag sitter här och bubblar av lycka...
Frågan är om jag kommer att somna nu eller om nyfikenheten kommer att hålla mig vaken tongue.gif

Visst ja, kameran ska packas ner också...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon