Full version: Tandvårdsreformen
herkules
Varför blir jag inte förvånad?
AnitaO
Det ligger väl i linje med den övriga politiken rolleyes.gif
stennie
Jag är inte heller förvånad! mad.gif
Alba
Inte det minsta förvånad.
Tanvårdskostnaden är ju en av de kostnader som de med lägsta lön ofta måste hoppa över.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Hur skall den nuvarande regeringen kunna rätta till allt under kort tid det vad sossarna har förstört under många år?

T.ex tandvård, den har inte blivit dyr och dåligt nu utan den har blivit sämre och sämre under många år. Jag och min plånbok har tyvärr erfarenhet av det

Elisabeth
Alba
Då ska man inte lova.
Tandvårdsreformen var ju ett av deras vallöften att den skulle införas 1 juli.
Eva i Skåne
Vilken politiker tänker på det, att hålla sina löften, när valet väl är vunnet wink.gif
AnitaO
CITAT (Eva i Skåne @ 05-02-2007, 18:45)
Vilken politiker tänker på det, att hålla sina löften, när valet väl är vunnet wink.gif

Nä, det verkar ju dumt. Det har väl alla glömt om 3 år rolleyes.gif
herkules
vad tidigare regeringar gjort och inte gjort spelar ingen roll - borgarna gick till val med bland annat en tandvårdsreform, de fick en hel del röster på det. och nu sviker de. men - det kostar att sänka skatterna så det var väl bara att räkna med. tyvärr gynnar ju inte de sänkta skatterna de människorna som behöver billig tandvård.

jag begriper mig inte på det här landet längre - tandvård för arbetslösa, lågavlönade, sjuka och missbrukare borde ju för jösse namn vara gratis.

höj skatterna och ge folk det de behöver!
LadyG
CITAT (herkules @ 05-02-2007, 19:02)
vad tidigare regeringar gjort och inte gjort spelar ingen roll - borgarna gick till val med bland annat en tandvårdsreform, de fick en hel del röster på det. och nu sviker de. men - det kostar att sänka skatterna så det var väl bara att räkna med. tyvärr gynnar ju inte de sänkta skatterna de människorna som behöver billig tandvård.

jag begriper mig inte på det här landet längre - tandvård för arbetslösa, lågavlönade, sjuka och missbrukare borde ju för jösse namn vara gratis.

höj skatterna och ge folk det de behöver!

Solidariet med de mindre bemedlade? Många resonerar som Marie Antoinette: "Om inte folket har bröd får de väl äta bakelser då."

sad.gif
KURT
Det skulle nog behövas en nyspråklista för att förstå regeringens nya definitioner av ord. T ex ordet tandvårdsreform=Åtta av tio får dyrare tandvård.
Farbror Blå
Bara att bita ihop rolleyes.gif
herkules
CITAT (Farbror Blå @ 06-02-2007, 09:07)
Bara att bita ihop  :rolleyes:

då gäller det att ha tänder kvar i munnen rolleyes.gif
Piccante
CITAT (herkules @ 05-02-2007, 16:28)

mad.gif Var hos tandläkaren så sent som i dag. Blir dyrare för varje år att gå dit. Som vanligt kommer de väl hävda att jag tjänar på det ändå i långa loppet eftersom de sänker fastighetsskatten för mig istället, subventionerar hushållerskor eller något annat som jag inte lär känna av eftersom jag varken är villaägare eller höginkomsttagare i Täby.
herkules
CITAT (Leocarpus @ 06-02-2007, 11:00)
CITAT (herkules @ 05-02-2007, 16:28)

mad.gif Var hos tandläkaren så sent som i dag. Blir dyrare för varje år att gå dit. Som vanligt kommer de väl hävda att jag tjänar på det ändå i långa loppet eftersom de sänker fastighetsskatten för mig istället, subventionerar hushållerskor eller något annat som jag inte lär känna av eftersom jag varken är villaägare eller höginkomsttagare i Täby.

nu ska sjukvården börja säljas ut också, de börjar med röntgenavdelningarna - störst plånbok går först.

ajja - vi får sätta oss på ett isflak (om de finns kvar) och vänta på våren..
kristerh
Jag förstår faktiskt inte hur de tänkt,
det ska ju bli billigare att åtgärda dyrbara lagningar, samtidigt kommer det inte att subventionera de billiga jobben wink.gif men det r ju så att om man inte har råd med en billig lagning/undersökning så kommer ju det problemet så småningom bli ett stort dyrt jobb, vore det inte bättre att satsa mer på grundjobben, dvs småhål o annat som kan bli dyrbart om man inte åtgärdar wink.gif då kanske det skulle bli färre av de stora dyra och för patienten jobbiga åtgärderna som behövs unsure.gif
herkules
ett bra grundjobb sparar mycket pengar i längden!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon