Full version: Max är frisk
sudden
japp det visade sig att max dragit på nåt virus som vägrat ge sig.

Efter 3 månader stilla vilandes hemma med enbart kiss/bajs-promenader är Max nu bra igen.

Han blir fortfarande trött fort men det beror nu på dålig kondis och han blir inte längre extremt flåsig med hjärtat dunkandes i 190 efter att ha sprungit en gång efter en pinne.. och han lägger sig inte raklång efter att vi kommer hem för att sen ligga där och flämta i en timme..
Nu travar han in och dricker vatten för att sen ge sig på sitt tuggben!

finns inte ord som kan beskriva hur skönt jag tycker att det är att han mår bra igen!!! wub.gif
nu ska man bara få ordning på kondisen också men det fixar vi med tiden biggrin.gif
Snöflinga
Vad skönt !!! Har du varit hos veterinären och undersökt honom ?
sudden
japp visst var jag det smile.gif till slut..... wacko.gif

ujuj vad jag känt mig dålig fram tills jag äntligen kom iväg och till dess han visade tecken på förbättring... kunde ha hängt mig av ångest mellan varven...
Anki på Öland
Skönt att höra att han blivit frisk!!!
Anki
malin72
ja verkligen trodde att du inte skulle skriva mer men man har ju tänkt och undrat hur det har gått och det var ju kul wub.gif
Fenja
Grattis och roligt att det löst sig på bästa sätt!
Mvh
Fenja
AnitaO
Tack för rapporten.
Glad att han är frisk nu smile.gif wub.gif
Alba
Så roligt att höra av dig. Jag tänkte faktiskt på dig förra veckan och undrade hur det gått. Härligt att det verkar lösa sig.
Reserv
CITAT (sudden @ 05-02-2007, 22:42)
japp visst var jag det smile.gif till slut..... wacko.gif

ujuj vad jag känt mig dålig fram tills jag äntligen kom iväg och till dess han visade tecken på förbättring... kunde ha hängt mig av ångest mellan varven...

Va´kom dom fram till att det va´då, eftersom det gått så länge utan att det gav med sig?? unsure.gif
stennie
Skönt att höra att han mår bra igen! wub.gif
pimpim
En sån lättnad det måste vara för er.
herkules
härligt med en frisk hund! wub.gif
virus kan vara lömskt - skönt att allt löste sig till det bästa!
sudden
tack allihopa för omtanken wub.gif

har inte orkat vara så aktiv här på ett tag då det är mkt runtomkring just nu..

samtidigt som allt detta med max råder det dålig ekonomi då jag nyligen bytt jobb och det nya jobbets lön släntrar en månad och vi håller på att flytta till större...

ja virus är jobbiga saker! de tror att det inte gett med sig för att han inte har haft en periods helvila förräns nu nyligen.. jag har ju försökt få upp hans kondition fram tills att jag förstog att något inte riktigt stämde... tur att det inte var allvarligare än så!!
Jag kan inte förklara vilken lättnad det är att veta att han är ok igen!
Bettis
ÅÅÅÅÅ så skönt att han mår bra, har läst om honom här. Härligt med lyckliga slut wub.gif AnitaGg vilka härliga Golden, var inne på din hemsida och kollade. Jag har två vita Golden själv!! myshundar...... biggrin.gif
AnitaO
CITAT (Bettis @ 09-02-2007, 16:04)
AnitaGg vilka härliga Golden, var inne på din hemsida och kollade. Jag har två vita Golden själv!! myshundar...... biggrin.gif

Skoj smile.gif Vilken uppfödare kommer dina från?
Bettis
En är från Heds kennel och den andra (omplacering) är inte från kennel utan från Gerd Fors i Ucklum wub.gif
AnitaO
CITAT (Bettis @ 09-02-2007, 16:23)
En är från Heds kennel och den andra (omplacering) är inte från kennel utan från Gerd Fors i Ucklum wub.gif

Heds känner jag tyvärr inte till, men jag kollade lite i rasdata.
Verkar vara lite mixade linjer.
Har hon använt samma hane dom 3 senaste kullarna? Ovanligt.
Är din hund efter Goldteam-hanen?
Bettis
Far: goldenlines Grand Choice. Mor: Heds Golden Felicia wub.gif Underbar hund. En kille på klubben som jobbat i England hos en Golden kennel tog direkt kort på honom och skickade över till England. Han nästan hotade mig smile.gif att ställa ut honom mer. Gjorde det när han var valp (slog ut alla!) men jag gillar inte utställningar utan kör bruks. huh.gif
AnitaO
CITAT (Bettis @ 09-02-2007, 17:11)
Far: goldenlines Grand Choice. Mor: Heds Golden Felicia wub.gif Underbar hund. En kille på klubben som jobbat i England hos en Golden kennel tog direkt kort på honom och skickade över till England. Han nästan hotade mig smile.gif att ställa ut honom mer. Gjorde det när han var valp (slog ut alla!) men jag gillar inte utställningar utan kör bruks. huh.gif

Goldenlines har fina hundar. Dom gillar jag smile.gif wub.gif

Sorry Sudden för trådkapningen rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon