Full version: 9000
Eva St
Oj nu är det dags att fira att vi är 9000 medlemmar biggrin.gif laugh.gif rolleyes.gif
Eva St
AnitaO
Nästan tur att alla 9000 inte är aktiva.
Hur skulle vi då hinna med att läsa ohmy.gif biggrin.gif
malin72
oj 9000 medlemmar ohmy.gif ohmy.gif undrar hur många av dom som äns varit inne bara och läst sista åren wink.gif
Gossen Ruda
Får väl skänka en tacksam tanke att alla inte är aktiva. rolleyes.gif

Min arbetskamrat är registrerad, kanske. Hon känner till Odla och har varit inne och tittat för några år sen och troligen registrerat sig. Iaf finns det en yvoand på forumet och det är hennes Teliaid, men hon kommer inte riktigt ihåg om hon reggat sig. Hon har iaf inte skrivit något. smile.gif
Betty
Välkommen Odlas 9000:e medlem, egon! smile.gif
Klura
Av dom 9000 medlemmarna har 2722 stycken inte skrivit ett enda inlägg.

Jag tog över admin på ett forum förra året.
Det första jag gjorde var att rensa bort dryga 50% av medlemmarna.
Tog det i omgångar och började med dom som skrivit 0 inlägg senaste året.
Sen halverade jag den tiden till 6 månader och ingen än så länge har hört av sig o klagat på att de är borttagna.
Så nu kör vi så att de som inte är aktiva på ett halvår åker ut.
Vissa vill ju bara läsa och det går ju bra utan att vara registrerad.
karjo
Klura: Jag måste bara få fråga... Varför rensar man? Stör det på något sätt att ha inaktiva medlemmar? Gör det forumet långsamt eller nåt?

Bara undrar. smile.gif
Betty
CITAT (Klura @ 06-02-2007, 08:52)
Av dom 9000 medlemmarna har 2722 stycken inte skrivit ett enda inlägg.
/....../
Vissa vill ju bara läsa och det går ju bra utan att vara registrerad.

Den här saken, att många medlemmar inget skriver, har tagits upp flera gånger tidigare.
Jag tycker att det är en självklarhet att man ska kunna vara medlem utan att skriva. Ickeskrivande medlemmar har säkert lika stor behållning av forumet som vem som helst även om de inte har någon lust att delta "i snacket".
Det finns inget skrivtvång på Odla.
Om man inte reggar sig som medlem så har man ju inte heller tillgång till alla funktionerna på forumet, såsom fotoalbum och möjligheten att se vilka trådar man har läst och vilka som är olästa.
Gossen Ruda
Det funkar väl inte heller att skicka PM?
Klura
CITAT (karjo @ 06-02-2007, 10:10)
Klura: Jag måste bara få fråga... Varför rensar man? Stör det på något sätt att ha inaktiva medlemmar? Gör det forumet långsamt eller nåt?

Bara undrar. smile.gif

Många av användarna reggar sig för att annonsera.
Skriver ett inlägg och återkommer inte mer, därför väljer vi att rensa.
Gossen Ruda
Det är väl lite olika vad det är för typ av forum och vad man forumar om. I detta forumet skall det enligt uppgift inte gå att plocka bort nån pga av trassel mellan inlägg och profilen. Om ett inlägg är skrivet av en borttagen medlem kan det nog bli problem och rensar man bland inläggen blir trådarna konstiga. Fast om nån reggat sig men aldrig skrivit går det nog bra. Jag är dock inte så bra insatt i frågan.
Klura
Jag pysslar med flera olika sorters forum.
Men just i det forumet så försvinner inte inläggen om jag tar bort en användare. Och det är ändå ett väldigt simpelt gratisforum.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon