Full version: Scriptfönster i IE7
AnitaO
Har ett problem med nya IE7 när jag ska lägga in en länk eller en bild på forumet.
Det kommer ju upp ett scriptfönster där man ska fylla i URL m.m.
Varje gång får jag ett meddelande och så måste jag klicka på "tillåt tillfälligt baserade scriptfönster".

Har sökt i hjälpavsnittet men inget hittat sad.gif
Nog borde det väl finnas nån inställning som gör att jag kan tillåta dessa scriptfönster permanent och inte behöva godkänna dom varje gång blink.gif

Någon som vet?
adamos
Hej
Om du går på internetalternativ och fliken säkerhet och sedan anpassad nivå så hittar du en massa inställningar för script. Tror att det är där du ska kunna ändra så att ditt problem blir löst-
AnitaO
CITAT (adamos @ 06-02-2007, 08:18)
Hej
Om du går på internetalternativ och fliken säkerhet och sedan anpassad nivå så hittar du en massa inställningar för script. Tror att det är där du ska kunna ändra så att ditt problem blir löst-

Fanns ju en hel del script-alternativ där.
Testade att ändra och nu kan jag inte klicka på knappen över huvud taget ... eller jo, men det händer ingenting när jag klickar på den blink.gif sad.gif
LadyG
Scriptbaserade fönster i IE7

Längre ner i tråden står det hur man avaktiverar skyddet.

Lycka till!
AnitaO
CITAT (LadyG @ 06-02-2007, 11:05)
Scriptbaserade fönster i IE7

Längre ner i tråden står det hur man avaktiverar skyddet.

Lycka till!

Tack wub.gif
Har gjort så och startat om Explorer, men det är likadant tyvärr sad.gif
Vet du om jag måste starta om hela datorn för att inställningarna ska gälla?
LadyG
Egentligen ska det inte behövas, men man kan aldrig så noga veta med Windows. Universalbotmedlet brukar vara att starta om smile.gif

Tänkte på de förändringar du gjorde innan, det kanske är en av dem som spökar?
Prova att gå in på fliken säkerhet i Internetalternativ och klicka på knappen "anpassad nivå" och därefter "återställ till normal och högt (standrad) för att återställa alla inställningar till hur de var innan.
Gör sedan om stegen igen och se om de fungerar bättre.
AnitaO
Jä..a datorer !!

Har återställt nivån till ursprunget.
Markerat alternativen enligt instruktionen.
Startat om skrället.
Funkar det? Näääää sad.gif
Måste fortfarande manuellt godkänna scriptet varje gång sad.gif
LadyG
Otroligt frustrerande!

Det jobbigaste är att det är Microsofts egna instruktioner. Har du kollat i hjälpaavsnittet om det finns fler alternativ?

Inte för att hjälp har haft rätt hittils, men man kan ju hoppas.
AnitaO
CITAT (LadyG @ 06-02-2007, 12:43)
Otroligt frustrerande!

Det jobbigaste är att det är Microsofts egna instruktioner. Har du kollat i hjälpaavsnittet om det finns fler alternativ?

Inte för att hjälp har haft rätt hittils, men man kan ju hoppas.

Jag ska ta den nån annan dag när jag har lugnat ner mig lite laugh.gif laugh.gif
Till dess får jag stå ut med rutinen att godkänna varje gång rolleyes.gif
AnitaO
Glömde säga tack wub.gif
LadyG
Varsågod, fast jag hade hellre sett att tipsen fungerat.

Du gör nog rätt i att fixa det senare, datorer är inte bra för blodtrycket när de bråkar. laugh.gif
AnitaO
CITAT (LadyG @ 06-02-2007, 12:55)
Varsågod, fast jag hade hellre sett att tipsen fungerat.

Du gör nog rätt i att fixa det senare, datorer är inte bra för blodtrycket när de bråkar. laugh.gif

Nu på morgonen ställde jag om anpassad nivå till "mellan".
Då funkar scripten utan att bråka smile.gif
LadyG
Så skönt att det fungerar igen, men jag begriper fortfarande inte varför den bråkade innan. Egensinnig antar jag smile.gif
AnitaO
CITAT (LadyG @ 07-02-2007, 10:04)
Så skönt att det fungerar igen, men jag begriper fortfarande inte varför den bråkade innan. Egensinnig antar jag smile.gif

Det var nog det att jag klickade på enstaka inställningar.
Nu när jag ställde ner hela säkerhetsnivån så löste det sig med automatik.
Skönt att inte behöva tänka laugh.gif
AnitaO
Nu skakar jag liv i detta gamla ämne smile.gif
Har en ny dator och jag skulle fixa detta problem på den, men det går tamejtusan inte duh.gif
Försökt flera gånger, startat om och hela köret .... men nej!

Är jätteirriterande för mig som älskar nummertråden rolleyes.gif
Pjater
Testa byta webläsare till firefox så ska du nog slippa de problemen biggrin.gif
AnitaO
CITAT (Pjater @ 13-09-2007, 12:42) *
Testa byta webläsare till firefox så ska du nog slippa de problemen biggrin.gif

Jag tänkte nästan göra det, och då såg jag att man "tvingades" att installera Google Serarchbar samtidigt.
Vill inte ha!! Den går knappt att bli av med sen sad.gif
Pjater
Nej det ska man inte behöva borde finnas en ruta att klicka i eller av klicka tongue.gif
Eller jo det behöver man nog tongue.gif men den tar bara en liten plats uppe vid kanten ^^
*Stintan*
Google searchbar kan man bli av med genom att gå in på "lägg till/ta bort program" i kontrollpanelen. Gjorde det själv igår för jag ville inte heller ha den kvar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon