anneli85
Ja här jobbar man i relativt stor kakelbutik, Dekoras sortiment. Och jag kan helt enkelt inte bestämma kökskakel till mitt egna kök blink.gif . Köket är av målad spegellucka i gräddvit färg. Väggar i lite mörkare beige+ en något gammeldags bård i neutrala färger. Golv ek plank, bänkskiva i nått mellanting varken mörk el. ljus. Det jag kan tänka mig är en vit fasad(typ 1ox20) ,klassisk variant, men min gubbe tycker att det blir alldeles för vitt.....Vad tror ni?Kom gärna med förslag.
Rossi
Håller med om att det kan bli för mycket vitt. Kan du inte ta några olika jordfärger (beige, nougat etc.) så att det blir lite liv i det hela?
Reserv
Liggande 10x20 i typ murad stil är alltid snyggt, annars är juh 10x10 på kant snyggt också och att man spränger in med nån färgad platta lite här och var i olika färger. Är själv mycket för diskreta färger rolleyes.gif wub.gif
Bee
I programmet Från Koja till Slott igår 5/2 satte dom dit rött kakel i köket. Det var vita luckor och någon mild gul färg på väggarna. I vår tv var det en jättesnygg röd färg men bilderna på nätet ser mer brunt ut.
Snyggt blev det i alla fall.
AnitaO
Jag tror som du att det skulle bli ganska snyggt med vitt bara det inte är den där blanka 15x15 som fanns i alla badrum en gång.
En kompomiss kanske?
Sätt slumpvis in mönstrade plattor så blir intrycket lite mer levande.
Så här såg det ut där vi bodde förut, det gillade jag.

Där vi bor nu har jag satt in kakel med struktur, men jag ångrar det redan.
Tycker det är mycket finare med blanka plattor.
anneli85
Tack för svaren, jag tror faktiskt att gubben får ge med sig på den fronten. Har jag fastnat för nått från start så är det bara att välja det annars ångrar man nog sig. Sen gillar ju jag lite fräsiga gardiner med mycket färger och mönster så då skall man nog vara lite diskret i det övriga.

"Kommer med en bild sen när det är klart" biggrin.gif
Magdis
CITAT (Rossi @ 06-02-2007, 12:48)
Håller med om att det kan bli för mycket vitt. Kan du inte ta några olika jordfärger (beige, nougat etc.) så att det blir lite liv i det hela?

Jag skulle nog också gått på beige tror jag...och så i det formatet som Reserv skrev. Det blir lite varmare med beige.
ullislerum
Vi ska göra om vårt kök i vår och jag har tänkt att inte ha kakel utan en stor avlång glasskiva som är målad med en "frostfärg" på baksidan i någon nyans.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon