malin72
ska det vara dom större byttorna då unsure.gif unsure.gif
har 11 cm hård plas från ica maxi ska jag ta dom direkt eller
Helen i Piteå Zon 5
Vilken krukstorlek man använder vid omskolning skulle jag tro är väldigt olika rolleyes.gif Själv använder jag inte större krukor direkt till stora plantor utan börjar med mindre och planterar om allteftersom plantorna växer. Risken med att ta stora krukor direkt till de små plantorna är att det blir mycket jord till de små rötterna och vattnar man mycket blir det väldigt blött. Jag skulle tro att dina Kungsljus kommer att hinna bli superstora innan våren, så du får nog kruka om dom till rätt stora krukor innan dom går att plantera ut rolleyes.gif Men det är så jag gör rolleyes.gif du får säkert svar av fler som gör på andra sätt biggrin.gif /Helen
kerstin z5-6
smile.gif Har du bara 11 or hemma går det bra -men du får se till att fukta igenom jorden en gång och inte dränka dem -om de får så stort på en gång -när de väl börjat växa sedan är de inte alls lika vattenkänsliga
malin72
jag har mindre också...mjukare plast ja typ dom man köper penseer i eller så...vad blir bäst till första omskolningen då unsure.gif
kerstin z5-6
Kungsljus växer snabbt -ta de större du
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 07-02-2007, 09:16)
Kungsljus växer snabbt -ta de större du

ok då gör jag så smile.gif
malin72
nu är dom omskolade det blev ett mellan ting av krukorna wub.gif sen omskolade jag eucalyptos och upptäckte sedan att platsen börjat tryta laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif ojoj imorgon ska jag ställa in ett stort bord eller så tongue.gif tongue.gif
kerstin z5-6
men tanke på de fröpåsar du just önskat såråd till , kommer du att få bygga ut huset i april ...
malin72
CITAT (kerstin z5-6 @ 07-02-2007, 22:17)
men tanke på de fröpåsar du just önskat såråd till , kommer du att få bygga ut huset i april ...

jo jag vet funderar starkt på at flytta in i mammas källare smile.gif wub.gif
gång avstånd så kan jag sköta om dom där,nu när bror flyttat så kan jag ta tränings rummet rolleyes.gif hm ja kanske....

sen var byggarna så snälla så dom lämnade kvar isolering mm som blev över så vi ska isolera förrådet wub.gif wub.gif wub.gif så nu ska jag sätta sambon i jobb,eller så i den nya klädkammaren som nu blev mycket större dom flyttade väggen där, den ena sidan där kanske unsure.gif unsure.gif ja hm måste fnula vidare wub.gif rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon