Full version: Fröer från Althea?
Sailor Pluto
Två snabba frågor: är det någon som har beställt fröer från Althea trädgård? Vad har ni för erfarenheter i så fall?
Fenja
Ja, jag har beställt där.
Ja både fröer och lökar har varit bra.
Mvh
Fenja
kerstin z5-6
jag avråder -de levererar inte som de ska -gäller det <Gardens north fröer är det bättre att beställa direkt från källan ...
Är det andra frö finns bra svenska sajter med ..

sad.gif skickar fakturor flera ggr
Sailor Pluto
Okej, blandad kompott därifrån alltså. Det var din länk som fick mej att undra Kerstin. Såg den strax innan jag skrev inlägget. Nu vet jag inte om jag vill beställa därifrån, ska kika runt på andra sidor också. Tack för de snabba svaren!
Fenja
Oj! Jag har bara beställt därifrån en gång så jag kan ju ha haft tur förstås...
Mvh
Fenja
kerstin z5-6
Tidigare JA , men på slutet har något hänt .. massor av klagomål här tidigare under året .. allt från krav på förskott , men inga varor till fakturor -...
De har skyllt på personal , fast det är ett enmansföretag .. nää jag skulle dra mej ...
ABBA
Jag har beställt fröer två gånger därifrån... första gången gick allt felfritt, allt kom snabbt och jag fick bara en faktura!!

Andra gången var i fjol vår, då fick jag ett mail om att jag skulle få fröerna efter att de hade varit iväg på någon mässa.... och jag väntar fortfarande!!!
laugh.gif laugh.gif
maja zon 5
Althea fröer mad.gif aldrig mer säger jag, har beställt därifrån 2 gånger, första gången gick väl så där halvbra, men i höstas blev det bara trassel, inga fröer dök upp, när jag till slut lyckades få tag på henne, hade hon de mest underliga skäl till att jag inte fått fröerna. tyvärr hade jag förskottsinbetalat så jag fick ett väldigt besvär med att få tillbaka mina pengar, det hela tog ung. 2 mån.
Nu efteråt ,har jag hört att hon beställer själv sina fröer från bla. Garden´s North, så beställ hellre därifrån där funkar det jättebra.
Marianne i Bollnäs
RibesRubusVitis
Undrar ännu om hon någonsin betalade det danska förlaget för 20 böcker om Geranium…
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon