Full version: Väcka de som sover
Elisabeth P
Vad jag kommer ihåg från förra året så räcker det att man driver igång pelagonierna i mars/april och fuchior i april.

Men när är det läge att starta med änglatrumpeten och stamrosen?

Lisa
Fenja
Jag har/håller på att väcka änglarna nu, desto tidigare man gör det ju fortare kommer de i blom! Men de behöver extraljus nu om man kan ordna det.
Mvh
Fenja
Elisabeth P
Extra ljus har jag, så då är det bara att köra igång då biggrin.gif

Är det ett problem tro att jag har alla de övriga på sammma ställe?
Bör jag flytta undan dem i liten undanskymd vrå, så de inte får något ljus på sig eller mår de bara gott av att ochså vakna?

Lisa
Fenja
Dagsljus är perfekt, men lite för lite än så länge, det är därför de ofta behäver extraljus så här i början. Änglarna är riktiga lusmagneter så håll koll på dem om du har dem bland andra växter.
Mvh
Fenja
Elisabeth P
Nu hängde jag inte med Fenja blink.gif
Menar du att om jag har både pellisar, fuchior, stamrosen och min ängel under samma lysrör, så kan alltså ängeln sno åt sig allt ljus ändå? Så att alla de andra blir mer eller mindre utan?

Lisa
Alexander-VG-zon3
CITAT (Lisa:) @ 06-02-2007, 19:17)
Nu hängde jag inte med Fenja blink.gif
Menar du att om jag har både pellisar, fuchior, stamrosen och min ängel under samma lysrör, så kan alltså ängeln sno åt sig allt ljus ändå? Så att alla de andra blir mer eller mindre utan?

Lisa

tror hon menade ohyra , mina änglar har redna vaknat så jag får börja med dom med
Elisabeth P
Är det änglar som är känsliga för ohyra?
Vad gör ni då?

Lisa
Alexander-VG-zon3
CITAT (Lisa:) @ 06-02-2007, 19:47)
Är det änglar som är känsliga för ohyra?
Vad gör ni då?

Lisa

mina har inte fått ohyra men dom är någ känslliga för spinn , köp provado i förebyggande
Elisabeth P
Provado? Det är pinnar man sticker ner i jorden , eller?

Lisa
Alexander-VG-zon3
CITAT (Lisa:) @ 06-02-2007, 19:51)
Provado? Det är pinnar man sticker ner i jorden , eller?

Lisa

jo , men du måste ha spray för att spinnen ska dö
Fenja
Nej, naturligtvis kan du ha dem under lysrör tillsammans med andra! smile.gif De stjäl inget ljus från någon! Utom kanske när de blir stora och skymmer mindre plantor med sina stora blad.
Änglarna får lätt både löss och spinn som Flaxss nämner, så ha koll på dem, så att det inte sprider sig till alla dina andra plantor med, menar jag.
Mvh
Fenja
Elisabeth P
jag ska försöka ha allt under kontroll. Vill inte att de ska drabbas av spinn eller annan ohyra, då jag klarat dem så här långt.

Lisa
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon